دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی لایدن ۲۰۲۰ در بین دانشگاه‌های جامع وزارت علوم رتبه نخست کیفیت پژوهشی را کسب کرد.
کد خبر: ۸۷۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱ 19 July 2020

مجید منعم زاده معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه در شاخص تعداد استناد‌های دریافتی یا کیفیت پژوهش، با ۸۱ پله ارتقا از رتبه ۳۰۴ در جایگاه ۲۲۳ جهان قرار گرفت.

مجید منعم زاده افزود: دانشگاه کاشان در سال ۲۰۲۰، با ۱۴۶۸ پژوهش و با دو پله ارتقا رتبه ۷۹۲ جهان را کسب کرده است.

او شاخص‌های کلی این نظام رتبه بندی را بیشترین تعداد مقالات منتشر شده، تعداد استناد دهی هر مقاله، تعداد کل مقالات X اثر آن در رشته مربوطه وسرانه استناد دهی هر مقاله تقسیم بر میانگین اثر آن در رشته مربوطه بیان کرد و گفت: دانشگاه کاشان در مجموع شاخص‌ها در میان دانشگاه‌های کشور رتبه ۲۰ را کسب کرد و در میان دانشگاه‌های جامع وزارت علوم در جایگاه ۹ قرار گرفت.

منعم زاده با اشاره به اینکه دانشگاه کاشان در سال ۲۰۱۸، برای نخستین بار وارد این نظام رتبه‌بندی شده افزود: در سال ۲۰۲۰، از میان هزار و ۱۶۷ دانشگاه جهان، ۳۶ دانشگاه ایرانی در این نظام رتبه‌بندی حضور یافتند.

رتبه‌بندی لایدن یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هرساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس شاخص‌های معتبر علم‌سنجی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

در سال ۲۰۲۰، دانشگاه‌های دنیا در ۲۰ شاخص و در قالب چهار معیار کلی مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیتی در لایدن رتبه‌بندی شدند.

لایدن برای این ارزیابی‌ها از تولیدات علمی دانشگاه‌ها، در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ از پایگاه اطلاعاتی Web of Science استفاده کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار