استاندار اصفهان گفت: تا پایان سال جاری دست کم ۱۸ طرح اقتصاد مقاومتی از جمله مصرف بهینه آب در این استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 14 July 2020

عباس رضایی روز سه شنبه در چهل و هفتمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات استانداری افزود: مهم ترین مصوبه امروز این جلسه ارائه ۱۸ طرح اقتصاد مقاومتی در رسته‌های مختلف بود.

وی ادامه داد: ۱۲ طرح از این تعداد مورد تایید و تصویب قرار گرفت و ۶ مورد دیگر هم تا پایان هفته آینده ارائه می‌شود تا این طرح‌ها در قالب اقتصاد مقاومتی و در کشور اجرا می‌شوند.

استاندار اصفهان اظهارکرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف از جمله مصرف بهینه آب، استفاده از پساب، افزایش تولید و افزایش بهره وری در قالب اقتصاد مقاومتی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: مردم ولی نعمت ما بوده و صاحب انقلاب و مملکت هستند، بنابراین تمامی مسوولان باید در جهت خدمت به مردم گام بردارند.

رضایی با بیان اینکه زمانی که جلسه اقتصاد مقاومتی برگزار می‌کنیم باید بر مبنای تعاریف آن عمل کنیم، ادامه داد: در شرایط خاص کنونی ما در مقابل مردم مسوولیت داریم، از این رو باید مفهوم اقتصاد مقاومتی را درک کرده و طرح‌ها را بر آن اساس پیش ببریم.

وی  ادامه داد: بینش و عزم دولت این است که در اجرای فرامین مقام معظم رهبری با تعامل با دیگر قوا کار و تلاش را ارائه کند.

استاندار اصفهان با اشاره به طرح کاهش نیترات زدایی از آب آشامیدنی، افزود: مبنای کار ما در این راستا مبنای علمی و عملی است به همین دلیل نمونه‌ای از این موضوع توسط جهاد دانشگاه صنعتی ارائه شد.

وی گفت: اما طرح نیترات زدایی از آب آشامیدنی توسط جهاد دانشگاهی ایراداتی داشت زیرا اگر این طرح ذیل اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کند پس نباید وابستگی داشته باشد.

رضایی اضافه کرد : از این رو طرح جهاد دانشگاه صنعتی پذیرفته شد به شرط آنکه در قسمت فیلتر و نانو فیلتر به صورت داخلی و بومی سازی اقداماتی صورت بگیرد تا در صرفه جویی و مصرف بهینه آب اقداماتی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: به همین جهت کارگروهی متشکل از جهاد کشاورزی، محیط زیست، آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای تشکیل شود تا مشخص شود جهاد دانشگاهی بدون وابستگی‌ها می‌تواند این طرح‌ها را اجرا کند.

وی با بیان اینکه نگرش مدیران حایز اهمیت است، اظهارداشت: باید این نگرش در زمینه راه اندازی کارها، تسهیلات امور، احترام به مردم و اجرایی کردن جهش تولید باشد.

به گفته استاندار اصفهان، نوآوری و خلاقیت از مدیران و بدنه اداری و کارشناسی استان اصفهان انتظار است که می‌تواند به جهش تولید و حل مشکلات منجر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار