کد خبر: ۸۷۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 14 July 2020

فرار ملوان از تیم های انتهای جدولی، تساوی خانگی و جدایی سرمربی داماش، فرصت سوزی سپیدرود

تابناک/ با انجام هفته بیست و نهم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور، ملوان از تیم های انتهای جدولی فاصله گرفت، داماشی ها مقابل حریف خود به یک تساوی خانگی دست یافتند و تیم سپیدرود با شکست به سقوط نزدیکتر شد.

در جریان این رقابت ها، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در یک بازی خانگی برابر تیم مس رفسنجان به یک پیروزی ارزشمند دست یافت، سپیدرودی ها در یک دیدار خارج از خانه با یک گل مغلوب گل ریحان البرز شدند وتیم داماش نیز در یک بازی خانگی برابر تیم فجرسپاسی شیراز به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت.

در یکی از حساس ترین بازی های هفته بیست ونهم رقابت های لیگ دسته اول، تیم ملوان در ورزشگاه تختی بندرانزلی میزبان تیم مس رفسنجان صدرنشین بود  که در نهایت توانست برابر حریف قدرتمند خود به پیروزی دست یابد.

ملوانان در این دیدار یک بازی حساب شده را از خود به نمایش گذاشتند و با پیروزی در این دیدار و کسب هر سه امتیاز این بازی، از تیمهای انتهای جدولی فاصله گرفتند و شانس ماندن خود در رقابت های لیگ دسته اول را افزایش دادند.

اکبر میثاقیان سرمربی ملوان که در سومین بازی هدایت تیم خود را برعهده داشت، در این دیدار سخت و نفسگیر نیز به خوبی تیمش را هدایت کرد و با برتری در این بازی مهم، به دو پیروزی و یک تساوی دست یافت تا در سه بازی که به عنوان سرمربی در تیم ملوان فعالیت می کند، این تیم هفت امتیاز کسب کند.

اما در نقطه مقابل تیم مس رفسنجان که با اختلاف مناسب نسبت به سایر تیم ها بر صدرجدول تکیه زده، در این دیدار نیز مترصد کسب حداقل امتیاز بود تا شانس قهرمانی خود را افزایش دهد.

کادرفنی و بازیکنان مس رفسنجان در این بازی حساس و مهم نتوانستند نتیجه مطلوب را کسب و در نهایت برابر حریف خود مغلوب شدند تا فاصله آنان نسبت به تیمهای دوم و سوم جدول کاهش یابد اما با این وجود هنوز تیم مس رفسنجان با نزدیکترین رقیب خود ۶ امتیاز فاصله دارد.

به هرحال تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در این بازی سخت خانگی خود به یک پیروزی ارزشمند دست یافت تا به تیم های میانه جدول به خصوص به تیم داماش دیگر نماینده گیلان در رقابت های لیگ دسته اول نزدیکتر شود و کابوس سقوط تا حدی از این تیم فاصله بگیرد.

اما تیم فوتبال سپیدرود رشت دیگر نماینده استان گیلان که وضعیت مناسبی در جدول رده بندی ندارد، در هفته بیست و نهم این رقابت ها در یک بازی خارج از خانه رو در روی تیم گل ریحان البرز قرار گرفت که در نهایت با یک گل مغلوب حریفش شد تا همچنان یکی از گزینه های مهم سقوط از این مسابقات باشد.

سپیدرودی ها که برای دومین بار مهدی پاشازاده را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می دیدند، در این دیدار حساس مغلوب گل ریحان شدند تا پاشازاده در دومین گام و حضورش به عنوان سرمربی سپیدرود، طعم تلخ شکست را بچشد.

شکست سپیدرودی ها در این دیدار باعث شد تا این تیم همچنان بین تیم های انتهای جدولی قرار گیرد و کار برای ماندن این تیم سخت و دشوارتر شود چون با وجود سقوط سه تیم از لیگ دسته اول ، کار برای سپیدرود مشکل شده و یاران پاشازاده باید در این پنج بازی باقی مانده حداقل در سه بازی خانگی خود به پیروزی دست یایند تا شانس ماندن در لیگ را داشته باشند.

از طرف دیگر تیم گل ریحان البرز که موفق به شکست سپیدرود شده، پیش از این بازی دست به تغییر در کادرفنی خود زده بود و میثم منیعی به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد که این امر باعث شد تا تمرینات این تیم در طول هفته و پیش از بازی با سپیدرود به طور ناقص انجام شود اما این مربی در اولین حضورش که برابر سپیدرود قرار گرفت توانست به پیرزوی برسد و سپیدرود را شکست دهد.

با توجه به شرایط تیم گل ریحان البرز به دلیل تغییرات ایجاد شده در کادر فنی،  سپیدرودی ها می توانستند از این فرصت نهایت استفاده را برده و حداقل یک امتیاز از این بازی خارج از خانه را کسب کنند اما با شکست در این بازی، سپیدرود همچنان فرصت سوزی می کند و با توجه به شرایط جدول، کار برای این تیم پرطرفدار در پنج بازی باقی مانده بسیار سخت و دشوار شده است.

اما تیم فوتبال داماش گیلانیان دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول که در دور رفت این مسابقات نتایج بسیار خوبی را کسب کرده بود، در هفته بیست و نهم و در یک بازی خانگی برابر تیم فجرسپاسی متوقف و به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت که البته این نتیجه عواقبی نیز برای این تیم به همراه داشت.

داماشی ها که با بحران شدید مالی و مدیریتی مواجه هستند و حتی از پرداخت پول هتل عاجزند، شرایط نامطلوبی دارند و از طرف دیگر این تیم بدون مدیر و مالک در بازی ها حضور می یابد که این امر بر مشکلات این تیم افزوده است.

مدیران این باشگاه حدود دو هفته گذشته طبق رسم چند سال اخیر نامه ای را به استاندار گیلان نوشته و از ادامه تیمداری انصراف دادند و تیم را به استاندار سپردند که این کار نیز در فوتبال بی سابقه و یا کم سابقه است.

به هرحال تیم داماش با این مشکلات و غیبت چند بازیکن که گفته می شود اکثر بازیکنان به دلایل انضباطی در تیم حضور ندارند، برابر فجرسپاسی شیراز به نتیجه مساوی دست یافت تا بیش از پیش به تیم های انتهای جدولی نزدیکتر شود.

پس از پایان بازی نیز، مازیار ربیعی فر سرمربی داماش از سمت خود استعفا داد تا مشکلات داماشی ها در پنج بازی باقی مانده رقابت های لیگ دسته اول بیش ازپیش و به نگرانی های هواداران این تیم نیز افزوده شود.

با توجه به شرایط موجود، تیم فوتبال داماش شرایط بسیار نامناسبی دارد و مسئولان ورزش و همچنین مسئولان ارشد استان گیلان باید چاره ای بیاندیشند تا این تیم با قدرت در پنج بازی باقیمانده به میدان برود و با کسب نتایج مطلوب، سهمیه خود را در این لیگ حفظ کند.

به هرحال در هفته بیست و نهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول فقط ملوان بندرانزلی نتیجه مناسبی را کسب و برابر صدرنشین و مدعی قهرمانی این مسابقات به پیروزی رسید اما سپیدرود متحمل شکست شد و داماش نیز در یک بازی خانگی با کوله باری از مشکلات برابر فجرسپاسی متوقف و به نتیجه مساوی رضایت داد.

تا پایان هفته بیست و نهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم، داماش با ۳۳ امتیاز در مکان سیزدهم ، ملوان بندرانزلی با ۳۱ امتیاز در مکان چهاردهم و سپیدرود رشت با ۲۷ امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار