کد خبر: ۸۷۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 14 July 2020

انعقاد 250 تفاهم نامه بین سازمان های همیاری خراسان رضوی و 12 استان کشور

تابناک/مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری خراسان رضوی از انعقاد 250 عنوان تفاهم نامه همکاری مشترک در حوزه توسعه بازرگانی با بین سازمان های همیاری و 12 استان کشور در جریان برگزاری اجلاس هم اندیشی مدیران عامل این نهادها در مشهد، خبر داد.

مشهد مقدس رویداد امروز-میثم کرمانی در اجلاس هم اندیشی سازمان همیاری استان های رتبه یک کشور به میزبانی این سازمان در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح های موثر سودآور برای توسعه شهرهای استان خراسان رضوی و بهره برداری از امکانات داخلی استان های کشور یکی از اولویت های مهم در بهینه سازی منابع مکمل و استفاده از ظرفیت های تولیدی و خدماتی این بنگاه های اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری خراسان رضوی افزود: در راستای همگرایی فعالیت های اقتصادی برای اولین بار  250 عنوان تفاهم  همکاری در حوزه بازرگانی و سرمایه گذاری مشترک بین سازمان های همیاری شهرداری های خراسان رضوی و 12 استان کشور به امضاء رسید.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری خراسان رضوی  ادامه داد: این تفاهم های همکاری با سازمان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، یزد، تهران، مازندران، سیستان و بلوچستان،گیلان، خوزستان، کرمان، فارس انجام شد.

وی در خصوص مهمترین محورهای تفاهم سازمان همیاری خراسان رضوی با سازمان های همیاری این 12 استان عنوان کرد:  این همکاری ها در حوزه گردشگری، بازاریابی دیجیتال، انتقال تجربیات مدیریت شهری، تعریف طرح های درآمدزای بین استانی، اجرای طرح های صادراتی و وارداتی، تامین مصالح و تجهیزات، ترانشیپ و ترانزیت، تامین ماشین آلات، خدمات فنی و تخصصی و مشاوره ای پسماند شهری، اقدامات بورسی، ایجاد ردیف های اعتباری، برگزاری نمایشگاه های تخصصی، ساخت نیروگاه های کوچک مقیاس انرژی خورشید و انجام مطالعات فنی و مهندسی و تجارت بین الملل   هستند.

کرمانی خاطر نشان کرد: انعقاد تفاهم نامه های مذکور در جهت افزایش تعامل و در راستای تقویت روابط استانی به شکل منطقه ای  صورت گرفته است و بستر مناسبی برای ایجاد درآمدهای موثر از منابع درون زا  خواهد بود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی پیش بینی کرد طرح های توسعه بازرگانی تفاهم شده بیش از 20 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد کند.

کرمانی برخورداری سازمان های همیاری شهرداری ها را از صلاحیت های فنی و توان مدیریت تجمیعی برای توسعه همکاری شهرداری ها امکانی موثر در اتکاء برنامه های اقتصادی دانست و تاکید کرد: امکان به کار بردن منابع خرد و جذب متمرکز تسهیلات بانکی از نقاط قوت در اختیار است که گردش آن می تواند درآمد پایداری را در حوزه شهری ایجاد کند.

شایان ذکر است، اجلاس هم اندیشی مدیران عامل سازمان های همیاری شهرداریهای استان های رتبه یک کشور در راستای چابک سازی سازمان های همیاری کل کشور و همچنین بهینه سازی اقدامات و فعالیتهای این نهاد های اقتصادی موثر در حوزه تقویت مدیریت شهری در شهرهای ایران به مدت یک روز با حضور مدیران عامل، معاونان و  مدیران سازمان های همیاری شهرداریهای این استانها در مشهد برگزار شد که طی آن هریک از مسئولان این سازمانها، به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص ابهامات، پیشنهادات و اصلاحات اساسنامه، آیین نامه معاملاتی و چارت سازمانی پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار