کد خبر: ۸۷۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 14 July 2020

تشکیل پرونده به ارزش  افزون بر ۶ میلیارد ریال برای متخلفان اقتصادی گیلان

تابناک/ معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل ۶۶۹ پرونده تخلف به ارزش ۶ میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال برای متخلفان اقتصادی استان طی دو هفته خبر داد.

 محمد درویشکردار  روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای  طرح تشدید نظارت بر بازار در بازه زمانی  بیست و هفتم خرداد ماه گذشته تا دوازدهم تیرماه جاری افزود: این  طرح با هدف برخورد با متخلفان و سودجویان در عرصه اقتصادی و تشدید اقدامات نظارتی، با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی انجام شد.
وی با بیان اینکه این  طرح تشدید نظارت ها به مدت دو هفته طول کشید،  تصریح کرد:  در اجرای این طرح با بازرسی از ۱۲ هزار و ۲۱۴واحد اقتصادی (اعم از تولیدی، توزیعی، انبار و سردخانه و واحدها عمده فروشی، خرده فروشی و خدماتی)  ۷۳۸ عنوان تخلف در قالب ۶۶۹ پرونده به ارزش  ۶ میلیارد و ۲۵۷ میلیون  ریال به شعب تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
وی در ادامه در مورد تعداد بازرسی ها و ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده  از سوی بازرسان سازمان  صنعت، معدن و تجارت  و بازرسان اتاق اصناف استان گفت: از مجموع بازرسی های انجام شده تعداد هفت هزار و ۹۷۰ مورد معادل ۶۵ درصد توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت  و  ۳۵ درصد توسط بازرسی اصناف انجام شده است .
 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد:  سازمان صنعت، معدن و تجارت  با استفاده از ظرفیت نهادهای عمومی غیر دولتی  مانند انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اتاق اصناف و سایر دستگاه های اجرایی و نظارتی از جمله نیروی انتظامی ، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد و همچنین در راستای هم افزایی عملکردی و بهره گیری از توان بازرسی سایر دستگاهها ، ۲۱۱ مورد گشت مشترک با دستگاهای مرتبط برگزار کرد که بیشترین گشتهای مشترک انجام شده با اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی  بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار