معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری سمیرم گفت: حضور و فعالیت اتباع خارجی در امور کشاورزی و باغداری این شهرستان ممنوع و خلاف قانون است.
کد خبر: ۸۷۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 13 July 2020

علی‌رضا فخری‌زاده اظهارداشت: حضور این افراد در ۹ شهرستان استان اصفهان ممنوع اعلام شده که سمیرم با دارا بودن حدود ۳۵ هزار هکتار باغ و مزرعه نیز یکی از همین مناطق است.

به گفته وی  بیشترین آمار فعالیت اتباع غیرایرانی در بخش پادنای بزرگ سمیرم است که به طور عمده در کارهای خدماتی، دامی، کشاورزی و باغداری حضور دارند.

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری سمیرم با بیان اینکه عمده باغ‌های این شهرستان در بخش‌های پادنا و پادنای بزرگ واقع شده است، تصریح کرد: گروه‌های گشت و شناسایی، این افراد را جمع‌آوری به فرمانداری و استانداری‌ها معرفی خواهند کرد.

فخری‌زاده افزود: این گروه‌ها از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده و از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز ۲۴ مورد  بازرسی، گشت زنی و شناسایی اتباع غیرایرانی را در کارنامه خود داشته‌اند.

وی نزدیک شدن فصل برداشت و برچیدن سیب‌های گلاب بهاره در سمیرم را یادآور شد و تاکید کرد: بکارگیری کارگران سیب‌چین از بین این افراد ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

معاون فرماندار سمیرم ادامه داد: همه سرکارگران و بهره‌برداران باید از کارگران ایرانی برای برچیدن سیب های درختی در هر چهار بخش شهرستان استفاده کنند.

فخری‌زاده تصریح کرد: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا استفاده از کارگران نیز باید با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی همراه باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار