معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی اصفهان گفت: کمک‌های دولت در یک سال گذشته برای احداث مسکن معلولان زیر پوشش این نهاد به ۲ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹ 11 July 2020

علی اصغر شاه‌زیدی افزود: کمک هزینه احداث مسکن روستایی خانوارهای دارای بیش از ۲ عضو معلول از ۱۸۰ میلیون ریال به ۳۶۰ میلیون ریال افزایش و این تسهیلات برای خانه‌های شهری از ۳۰۰ میلیون ریال به ۶۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تا ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت که تحت نظر بنیاد مسکن این وام ارایه می شود.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه ۷۵ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در حال احداث است، گفت: ۵۵ باب از این منازل در هفته جاری تحویل مددجویان خواهد شد.

وی اضافه‌ کرد: علاوه بر کمک‌های دولتی خیرین هفت میلیارد ریال کمک کردند و ارایه خدمات این واحدها نیز انشعاب برق، آب و گاز رایگان است.

وی شمار مددجویان بدون مسکن بهزیستی اصفهان را پنج هزار خانوار اعلام و بیان ‌کرد: ۷۵ درصد این افراد مستاجر و بقیه در منازل پدری خود سکونت دارند.

شاه زیدی ادامه داد: دولت در شرایط کرونا ۱۷۰ میلیارد ریال برای کمک هزینه اجاره مددجویان بهزیستی به استان اختصاص داد که با توجه به محل سکونت از خانوارهای مستاجر حمایت می‌شود.

وی از پرداخت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای ودیعه مسکن مددجویان خبر داد و گفت: میزان پرداخت تسهیلات در مرکز استان و دیگر شهرها متفاوت است.

وی اضافه‌کرد: در خصوص بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تسهیلاتی وجود ندارد که این حمایت دولت برای رفع مشکل مسکن فرسوده این شهر و مددجویان لازم است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به احداث سه هزار مسکن محرومین در استان یادآورشد: اولویت با مددجویان نهادهای حمایتی است که ۵۰۰ میلیون ریال وام، ۳۰۰ میلیون ریال کمک سازمان برنامه و بودجه و ۱۰۰ میلیون ریال از طرف بهزیستی به مددجویان اختصاص می یابد.

وی به اشتغال مددجویان زیرپوشش بهزیستی اشاره کرد و افزود: خودکفایی مددجویان درحوزه‌های مختلف مهارتی و اقتصادی مورد توجه است و با اختصاص وام و تسهیلات اشتغال‌زایی به دنبال کاهش جمعیت زیر پوشش و خودکفایی این قشر هستیم.

معاون اداره کل بهزیستی اصفهان به راه اندازی صندوق حمایت از معلولان با ظرفیت ۲۰۰ میلیارد ریال در سازمان بهزیستی در راستای ایجاد، تثبیت و راه اندازی شغل مددجویان اشاره‌کرد و یادآور شد: تسهیلات بانکی علاوه بر این صندوق تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برلی هر نفر معلول پیش‌بینی شده که کارفرمایان می‌توانند با بکارگیری حداکثر پنج مددجو تا سقف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بگیرند.

وی در خصوص تعطیلی مهدهای کودک، مراکز روزانه و سایر واحدهای زیر نظر بهزیستی در دوران کرونا  خاطرنشان‌کرد: مراکزی که نیروهای خود را بیمه و تعدیل نیرو نداشته اند از تسهیلات بانکی ۱۳۰ میلیون ریالی با بازپرداخت ۲ ساله بهره‌مند می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار