مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با اشاره به مشکل اشتغال روستاییان گفت: در سه سال گذشته 900 میلیارد ریال تسهیلات بانکی اشتغال به روستاها اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۷۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱ 10 July 2020

علی رحمانی شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات روستاهای شهرستان شهرضا که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: ۷۸ درصد جمعیت استان جمعیت شهری و ۱۲ درصد جمعیت روستایی هستند،

وی با بیان اینکه مسکن روستایی و اختصاص زمین برای ساختمان دهیاری‌ها و مراکز صنعتی و دامداری از مشکلات اساسی روستاییان است، با اشاره به مشکل اشتغال روستاییان تصریح کرد: در سه سال گذشته ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اشتغال به روستاها اختصاص یافته است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان افزود: روستاییان با ارائه طرح و معرفی سرمایه گذار می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به شرکت‌های تعاونی روستایی و گفت: این شرکت‌ها باید پروژه‌ها و بازار فروش محصولات روستایی را در دست گرفته و سوددهی داشته باشند.

استفاده از سنگفرش و نمای کاهگلی جایگزین آسفالت و نمای شهری در روستاها شود

رحمانی بیان داشت: استفاده از سنگفرش و نمای کاهگلی و سنتی روستایی باید جایگزین آسفالت و نمای شهری در روستاها شود و نباید معماری شهری را به روستا ببریم.

ناصر اسدی نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۰ سال از تشکیل دهیاری‌ها می‌گذرد و این امر باعث ساماندهی خدمت رسانی به روستاها شد، افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روستاییان مشکل مسکن و نبود زمین برای احداث واحدهای صنعتی و دامداری است.

وی از مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری درخواست کرد برخی اختیارات تفکیک و تخصیص زمین و مسکن روستایی به شهرستان واگذار تا مشکلات روستاییان با سرعت بیشتری حل شود.

فرماندار شهرستان شهرضا افزود: ملاک طرح‌های هادی روستایی جمعیت ثبت شده در سرشماری سال ۹۵ است که مشکلاتی را به وجود آورده است.

اسدی با بیان اینکه جمعیت بعضی از روستاها در فصول بهار و تابستان دو تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: این موضوع باید در بازنگری طرح‌های هادی مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرضا اشتغال روستایی را دغدغه‌ای جدی برشمرد و تاکید کرد: دهیاران باید زمینه‌ها و فرصت‌های ایجاد اشتغال در روستاها را شناسایی و از طرح‌های مشارکتی اشتغال و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این راه استفاده کنند.

اسدی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه مشارکت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و تصریح کرد: روستاهای «هونجان» و «اسفرجان» شهرضا ظرفیت‌های گردشگری خوبی دارند که استفاده از آنها زمینه ایجاد اشتغال را نیز فراهم می‌کند.

گفتنی است مشکلات حمل و نقل روستایی، نبود زمین برای کشاورزی، مسکن و ایجاد واحدهای صنعتی و دامداری، اشتغال و گردشگری از جمله مشکلات مطرح شده در این جلسه توسط دهیاران بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار