رییس پلیس‌راه قم:
رییس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی قم گفت: در سه‌ماهه نخست امسال، ۶۰ درصد تصادف‌های منجربه فوت در محورهای فرعی این استان همچون محور قدیم ساوه، قم – کهک، دستجرد و نیزار رخ‌داده است.
کد خبر: ۸۷۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۲ 09 July 2020

به گزارش تابناک قم، سرهنگ مختار پناهی افزود: بیشترین علت تصادف در محورهای قم، عدم توجه به جلو، عجله و شتاب راننده، انحراف به چپ و واژگونی خودرو بوده است.

وی بابیان این‌که در سه‌ماهه نخست امسال، ۹ نفر از هم‌وطنان در محور قدیم ساوه براثر تصادف جان خود را ازدست‌داده‌اند گفت: رانندگی در جاده‌های فرعی نیاز به هوشیاری و مهارت بیشتری دارد و از رانندگان درخواست داریم از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیزکرده و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

رییس پلیس‌راه قم بابیان این‌که طبق آمار بیشترین تصادف‌های این مدت در محورهای فرعی استان رخ‌داده است افزود: کوچک‌ترین بی‌احتیاطی در این نوع از جاده‌ها ممکن است منجربه حادثه‌ای تلخ شود که رانندگان باید بااحتیاط و رعایت همه جوانب رانندگی کنند تا انشالله به مقصد خود برسند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، ۴۴ نفر براثر تصادف در محورهای مواصلاتی این استان جان خود را ازدست‌داده‌اند.

به گفته وی، آمار تلفات جاده‌ای استان قم در سه‌ماهه نخست امسال برابر با مدت‌زمان مشابه سال گذشته است و تغییری نکرده است.

پناهی تصریح کرد: درعین‌حال تصادف‌های منجربه جرح در این مدت نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد کاهش و تصادف‌های خسارتی نیز ۳۵ درصد کاهش داشته است.

وی بابیان این‌که به علت شیوع بیماری کرونا و عمل کردن مردم به توصیه‌ها مبنی بر خانه ماندن، در فروردین‌ماه امسال ۵۷ درصد کاهش تردد در جاده‌های قم به ثبت رسید درعین‌حال گفت: این آمار در اردیبهشت‌ماه به ۱۲ درصد کاهش رسید اما در خردادماه نه‌تنها کاهش تردد نداشتیم بلکه نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، ۴ درصد افزایش تردد داشتیم.

استان قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور و دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار