مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: 20 درصد حوادث غرق شدگی اصفهان در سال جاری در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و 70 درصد در رودخانه و کانال‌ها رخ داده است.
کد خبر: ۸۷۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ 07 July 2020

منصور شیشه فروش با اشاره به حادثه اخیر غرق شدن دو نوجوان پانزده و هفده ساله در استخر ذخیره کشاورزی اظهار داشت: به سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان مکرراً اعلام شده است تا بهره برداران کشاورزی که دارای استخرهای ذخیره آب کشاورزی هستند نسبت به رعایت اصول ایمنی جدیت به خرج دهند.

وی افزود: در استان اصفهان بیش از سه هزار و ۳۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی به صورت رسمی وجود دارد که در راستای تحقق طرح‌های نوین آبیاری شکل گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر استخرهای ذخیره آب کشاورزی از لایه ژئوممبران تشکیل شده است، گفت: شنا کردن در استخرهای ذخیره آب کشاورزی با ساختار ژئوممبران با خطر جانی همراه است و توصیه می‌شود به هیچ وجه افراد در این استخرها شنا نکنند چراکه با خطر غرق شدگی همراه است.

وی بیان داشت: تمام بهره برداران بخش کشاورزی ملزم به استفاده از نردبان طولی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و استفاده از فنس دورتادور استخر و همچنین تابلو شنا ممنوع و طناب هستند.

۴۰ مورد غرق شدگی در سه ماهه اخیر

شیشه فروش با اشاره به اینکه در سه ماه اخیر ۴۰ مورد حادثه غرق شدگی در سطح استان اصفهان گزارش شده است، تصریح کرد: ۲۰ درصد حادثه غرق شدگی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، ۷۰ درصد در رودخانه و کانال‌ها و ۱۰ درصد هم در محل ذخیره سدها و استخرهای خصوصی رخ داده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۹ نفر از ۴۰ مورد غرق شدگی فوت شده اند.

شناکردن در رودخانه و منابع آبی استان اصفهان ممنوع است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هشدار داد: با جاری بودن رودخانه زاینده رود در فصل گرم شنا کردن در طول مسیر رودخانه زاینده رود به علت خندقی بودن، جریان‌های گردابی ممنوع است.

وی بیان داشت: شنا کردن در منابع سدی استان اصفهان ممنوع است و با پایش یگان حفاظت شرکت آب منطقه‌ای شنا کردن در این منابع آبی کنترل می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار