رییس دانشگاه علوم پزشکی:؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ترس و مشکلات روحی و روانی در مورد بیماران کرونایی در همه کشورها وجود دارد اما در استان ما بیشتر از سایر استان‌هاست.
کد خبر: ۸۷۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ 07 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: اسفند و فروردین‌ماه استان‌های غربی ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند اما با از سرگیری فعالیت‌ها این میزان کاهش یافت و به تدریج در منطقه غرب کشور به پایین‌ترین حد ممکن و حدود پنج درصد رسید.

وی افزود: در مناطق گرمی مانند خوزستان، بوشهر و بندرعباس چون مردم در فضای بسته قرار دارند و هیچ تهویه‌ای در خانه‌ها نیست همچنین ایجاد هوای سرد توسط کولرها، منجر به گردش ویروس در فضای بسته می‌شود و شدت بیماری را افزایش داده است.

دکتر کریمیان در خصوص ارائه آمار بیماران کرونایی گفت: ارائه آمار صادقانه صورت گرفت و تاثیرگذاری بر مردم مشهود بود و عدم اعلام آن بر اساس دستورالعمل وزارتخانه بود که هم‌اکنون با هماهنگی وزارت بهداشت برای اطلاع‌رسانی بهتر بار دیگر این اطلاعات در اختیار مردم با شفافیت کامل قرار می‌گیرد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان شهدای دهلران گفت: چشمه‌های آبگرم و گوگرد در این شهرستان باعث سولفاته شدن همه وسایل پزشکی از جمله این دستگاه شده است.

دکتر کریمیان اظهار داشت: با وجود چنین مشکلی این دستگاه کارایی نداشت و به دلایل گفته شده دچار مشکل شد و با وجود تعمیرات صورت گرفته قابل استفاده نیست.

وی افزود: این دستگاه بدلیل اینکه حاوی اشعه ایکس است جابجایی آن باید با مجوز سازمان انرژی اتمی صورت گیرد بنابراین برای جابجایی آن با وازرت بهداشت هم بصورت حضوری هم مکاتبه صورت گرفته است.

 کریمیان یادآور شد:طی رایزنی‌های بعمل آمده با بیمارستان و شبکه بهداشت و همچنین کارشناسان، نیروهای ما طی ۲ روز آینده به دهلران اعزام می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: فضایی جهت جابجایی این دستگاه در نظر گرفته شده است که چنانچه مورد تایید قرار گیرد سی‌تی‌اسکن به این مکان منتقل می‌شود البته ممکن است در این مکان نیز تاثیر گوگرد وجود داشته باشد به همین دلیل باید تامل بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ترس و مشکلات روحی و روانی در مورد بیماران کرونایی در همه کشورها وجود دارد اما در استان ما بیشتر از سایر استان‌هاست.

دکتر کریمیان اظهار داشت: عار دانستن این بیماری در استان ما سبب شده است هم بیماری را پنهان و هم دیر به بیمارستان مراجعه کنند و در صورت مثبت بودن نمونه گیری و بستری شدن نیز بیماری خود را انکار کرده و راضی به بستری نیستند.

وی در خصوص عدم دسترسی بیماران به تلفن نیز یادآور شد: تلفن در دسترس بیماران قرار دارد و می‌توانند با خانواده‌های خود تماس برقرار کنند همچنین در بخش‌ها نیز برنامه‌های مفرحی برای تقویت روحیه بیماران برگزار می‌شود و از وجود روانشناسان و روانپزشکان نیز بهره‌مند می‌شوند.

دکتر کریمیان تاکید کرد: مساله روحی و روانی یک مساله فرهنگی است که با ایجاد برنامه‌های فرهنگی مردم باید این بیماری را هم مانند سایر بیماری‌ها بپذیرند و آن را عار ندانند و به جای پنهان کردن آن را درمان کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با پزشکان متخصصی که پروتکل‌های بهداشتی را در مطب‌ها رعایت نکنند برخورد و در صورت ادامه تعطیل می‌شوند.

دکتر کریمیان اظهار داشت: ۶ مطب که پروتکل‌ها را رعایت نکردند شناسایی و با آنها برخورد صورت گرفته و توبیخ شدند.

وی افزود: امیدواریم با نظارت بیشتر دانشگاه، تعزیرات و دادستانی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از انتشار بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

دکتر کریمیان تصریح کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم ممکن است زمان محدودیت‌ها تمدید شود.

همه بیمارن کرونایی از خدمات یکسان بهره‌مند می‌شوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همه بیماران کرونایی که نیاز به بستری داشته باشند از هر قشری چه معتاد و بی‌خانمان از خدمات درمانی یکسانی بهره‌مند می‌شوند.

دکتر کریمیان افزود: مواردی گزارش نشده که افراد نیاز به بستری داشته است اما بیمارستان امتناع کرده باشد در صورت مشاهده چنین رفتاری به طور قطع برخورد صورت می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص بیماران زیر دستگاه بیهوشی گفت: ۲ گروه متخصص بیهوشی و فوق تخصص ریه می‌توانند به این بیماران رسیدگی کنند و صلاحیت ویزیت بیماران را دارند.

کریمیان با بیان اینکه جایگاه فوق تخصص ریه در آی‌سی‌یو بالاتر است، افزود: در بیمارستان مصطفی ۲ فوق تخصص ریه داریم که این افراد بصورت شبانه‌روزی زحمات را متحمل می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: بیمارستان مصطفی خمینی(ره) ایلام بهترین خدمات را در سطح کشور با آخرین متدها و درمان به بیماران ارائه می‌دهد./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار