معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: باید اقداماتی صورت بگیرد تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی میان مردم نهادینه و فرهنگسازی شود.
کد خبر: ۸۷۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶ 06 July 2020

کمال حیدری روز دوشنبه در نشست خبری در خصوص موج دوم بیماری کرونا در این استان افزود: باید براساس وضعیت موجود راهبردها را تغییر دهیم و با کرونا جدی‌تر برخورد کنیم و ایران اولین کشوری بود که برای هزار و ۳۰۰ شغل و مکان پر دغدغه پروتکل‌ها را مدنظر قرار داده است.

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان بیان کرد: دنیا به این نتیجه رسید که مسائل اقتصادی و اجتماعی را در کنار زندگی با کرونا مدنظر قرار داد.

وی اضافه کرد: تمامی سازوکارها فراهم شده و بحران های روز اول از منظر کمبود ماسک و مواد ضدعفونی برطرف شد اما باید مدیریت کنیم تا با شرایط موجود کنار بیاییم.

حیدری استفاده از ماسک را حایز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: هر نوع ماسک از جمله ماسک پارچه‌ای، سه لایه و ماسک‌های خانگی هیچ تفاوتی ندارد اما در کنار آن رعایت فاصله اجتماعی مهم است که متاسفانه در فرهنگ ما به خوبی وجود ندارد.

وی گفت: باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در بین مردم نهادینه شود و هر کس خود را مسوول بداند، تا سال آینده با همین شرایط باید پیش برویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: نظارت مردم و فرهنگ عمومی و مطالبه مردمی می‌تواند به ما در مقابله با کرونا کمک کند و بحث بهداشت محیط و تردد در اماکن پر جمعیت جدی گرفته شود و جدی‌تر بر مباحث نظارتی در حوزه بهداشت محیطی کار شود.

حیدری اضافه کرد: روزهای اولیه بحث سالمندان و بیماران زمینه ای مدنظر بود که هنوز هم وجود دارد و اکنون جوانان را بیشتر درگیر می کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی بهداشت و درمان اصناف، کارخانه‌ها و اماکن تجمعی است هنوز بیشتر اقدامات نهادینه و فرهنگی نشده و در برخی ادارات رعایت پروتکل‌ها را شاهد نیستیم که باید بر روی زیرساخت‌ها کار کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه کمیته ستاد معنوی کرونا تشکیل شد  تا در راستای ایام محرم تصمیم‌گیری شود، اظهارکرد: وظایف ما چیدن راهکار است اما باید منتظر دستور کشوری باشیم اکنون در باب برگزاری ایام محرم تصمیم قطعی اخذ نشده است.

به گفته وی براساس سیر صعودی بیماری تمامی بیمارستان‌ها به حالت آماده باش درآمدند.

حیدری افزود: هشت شهرستان استان در وضعیت زرد، ۱۳ شهرستان در وضهیت سفید و یک شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد، وضعیت خوبی در استان حاکم نیست و به سرعت روند بیماران سرپایی بالا می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار