واما سخن پایانی با نخبگان ،سیاسیون ومدیران داعیه دار اصلاح طلبی استان ایلام ؛ شمایی که در اسفند قافیه را به قبیله باختید وبا پشت کردن به عقاید سیاسی و تفکر جریانی خود پرچم ایل را بلند کردید ،شمایی که با تکیه بر ادعای اصلاح طلبانه از فرش به عرش رسیدیداما در بزنگاه پرچم سیاسی را پایین آورده وامان نامه ایل را بلند کردید !حال باید هم همزمان پاسخگوی رفتار سیاسی و کارکردهای نماینده غیر همفکرتان نیز باشید !
کد خبر: ۸۷۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲ 06 July 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::همزمان با روی کارآمدن دولت تدبیر وامید ،جریانی قدرتمند که به چیزی جز کسب قدرت به هر قیمتی ولو به نابودی منابع ملی کشور نمی اندیشند در محورهای مختلف حملات بی امان خود را برعلیه دولت طراحی و اجرایی نمودند .این جریان توانست با بهره گیری از حمایت ارکان قدرتمند حاکمیتی و همچنین بهره مندی از ظرفیتهای متعدد مجازی ،رسانه ای و تبلیغی با جهد آشکار شبانه روزی خود  در ناکارآمد جلوه دادن دولت غیر همفکر مستقر تاحدودی موفق عمل نماید.

اینک یکسال مانده به پایان عمر این دولت ،همان جریان قدرتمند با پکیجی از نیروهای تندرو ،مدعی وپرهیاهو ،سکان تقنینی کشور را عهده دار شده وبا گذشت کمتر از یکماه از دوره وکالت خود بدلیل  روبرو شدن با موانع سفت وسخت  وحقیقت موجود درکشور برای عملی نمودن شعار رفع دغدغه معیشتی رای دهندگان ،دیواری کوتاهتر از دولت غیر همسو برای شکستن تمامی کاسه کوزه بر سرآن ،پیدا نکرده اند.

از اینروست که این روزها صداهای بلندی در راستای معرفی دولت حسن روحانی بعنوان عامل تمامی مشکلات موجود کشور از سوی فعالین مجازی ،پروپاگاندای رسانه ای منتسب و پدرخوانده هایشان در بهارستان به گوش می رسد.صداهای حق به جانبی که در طول سالهای اخیر به منظور بر زمین زدن دولت مستقر ودر راستای جلوگیری از تحقق طرح های اقتصادی آن  از تریبون های گوناگون به گوش می رسید.

البته شاید  بتوان از این زوایه بر ادعای مخالفین شمشیر از نیام بر کشیده دولت روحانی مبنی بر قصور وی صحه گذاشت،قصوری از جنس استیصال ، انفعال و تسامح وتساهل بی حد وحصر  رییس دولت در مواجهه با مخالفین که به خالی شدن میدان برای جولان افراد تندرویی منجر شد تا  امروز با "هو" نمودن رییس دستگاه دیپلماسی کشور و با شلیک به عقلانیت سیاسی ،بر لبان مخالفان سرسخت نظام از ساحل مدیترانه تا خلیج فارس لبخند خشنودی بنشانند!

اما امروز مخالفین روحانی که از سالها پیش، قرار گرفتن در راس قدرت  برای انتقام از شکست ها ،ناکامی ها وتحقیرهایشان در مناظرات انتخاباتی لحظه شماری می کردند ،مسیر قانون را برای انتقام از جریان فکری حاکم انتخاب نموده تا به نام "پاسخ به دغدغه رای دهندگانشان"بدون ملحوظ دانستن منافع ملی کشور در شرایط جنگ همزمان  اقتصادی وبحران کرونا، شیرینی این نزاع سیاسی را به کام خود بریزند.

نکته جالب اینکه دو نماینده حوزه شمالی استان بر خلاف ادعاها،شعارها ورویکردهای سیاسی وانتخاباتی اشان با تبعیت ودنباله روی از جریان تند و اقتدارگرای حاکم بر قوه مقننه ،در مسیری  گام نهاده اندکه خروجی جز گرفتار شدن در گرداب نزاع های مخرب سیاسی و از دست رفتن  منافع مردم استان در پی نخواهد داشت .

نمایندگان استان ایلام باید بدانند که ردای وکالت آنان محصول یک هم گرایی قبیله ای بدون دخالت دادن نگاههای سیاسی وجریانی بوده است و دنباله روی از بازیگران سیاسی بهارستان نشین ، از سوی رای دهندگان ایلامی  ،پشت پا زدن به وعده ها ، بی توجهی به مشکلات جاری استان و حرکت در مسیری بر خلاف شعارهای تبلیغاتی آنان یعنی فدا کردن منافع استان به پای بازی ها ونزاع های سیاسی تعبیر وتفسیر خواهد شد.

 مشکل امروز ایلام ظرفیت های مغفول مانده ایست که سالهاست در بازی ها ونزاع های بی حاصل سیاسی پیش پای  اصحاب  قدرت قربانی شده است .اگر قرار است حق مردم استان از حلقوم مدیران ارشد کشوری بیرون کشیده شود ،این مهم جز با حرکت در مسیر خواست مردم ،پرهیز از افراطی گری و اقدام در چارچوب تعامل وهم افزایی با دیگر قوا ومدیران تاثیر گذار با هر گرایش سیاسی محقق نخواهدشد.چرا که تجربه نشان داده که قداره کشی سیاسی و چرخاندن شمشیر برای پیگیری مطالبات مردم استان هرگز جواب نخواهد داد.

 نمایندگان ما باید با ظرافت ،دقت سیاسی و واقع بینی حساب موضوعات و مشکلات استان را از  مسایل کلان سیاسی تفکیک نمایند  چراکه استان کوچک ایلام ظرفیت وتوان مواجهه با نزاع های کلان سیاسی را دارا نیست و بی دقتی در این حوزه می تواند منافع استان را در بین چرخ های نزاع سیاسی و قدرت طلبی جریان های سیاسی خرد نماید.باید دقت نمود برخلاف شعارهای شیک به ماشین امضای بازیگران سیاسی تبدیل نشده و در فرآیندهای سیاسی محتاطانه منافع استان را دنبال کرد.

کنش گران سیاسی ، غالب نخبگان و بخش قابل ملاحظه ای از مردم عادی به این نکته مهم اهتمام دارند که رییس کنونی مجلس،هیات رییسه وروسای کمیسیون های تخصصی مجلس وقاطبه نمایندگان مجلس یازدهم ، سالهاست برای رییس دولت فعلی شمشیر را از رو بسته و مترصد انتقام نشسته اند ،سیاهه نمودن مشکلات جاری مردم و پتک نمودن آن بر سر دولت تنها ابزاری برای انتقام گیری و راه دررویی برای فرار از ناکامی های آتی تعبیر وتفسیر خواهد شد .

آقا وخانم نماینده  استان !شما در طول این سالها  کجای این بازی های سیاسی قرار داشته اید وبراساس کدامین منطق سیاسی به پیاده نظام این جریان انتقام جو تبدیل شده اید ؟!مگر در طول سالهای اخیر چهره های درهم رفته ،غیظ وغضب ها را ندیده وصدای دندانهای بر هم فشرده از خشم آنان را نشنیده اید ؟!

آیا به این نیاندیشیده اید که با امضاء زدن در ذیل طرح سوال از رییس جمهور در واقع تمامیت دولت را در مقابل خود و مردم استان قرار داده اید ؟! آیا واقعا نمی دانید ریشه تمامی مشکلات جاری کشور کجاست ؟ نمی دانید طراحان سوال از رییس جمهور نعل وارونه زده وبرای فرار از پاسخگویی به خاطر  مشکلاتی که سالهاست بر کشور تحمیل کرده اند مقصریابی را کلید زده اند ؟!از فردای رسانه ای شدن لیست امضاء کنندگان چه توقعی از همراهی وزرا ومسئولین دستگاههای دولتی برای رفع تنگناهای استان ایلام دارید؟! فکر نمی کنید که حداقل تا یکسال ونیم دیگر هیچ تره ای برای درخواست هایتان خرد نمی کنند !

مگر قرار نبود همین امروز به اتفاق استاندار برای جلب اعتبار راهی سازمان برنامه بودجه شوید ؟!فکر نکردید که چگونه می خواهید با معاونی مواجهه شوید که از قرار رییس دولتش را بانی تمامی مشکلات کشور می دانید ؟!آیا ایشان به همین راحتی حاضر به تعامل خواهندشد ؟ شاید به خاطر استاندار قدری ملاطفت به خرج داده وبه ظاهر رویی خوش نشان دهند ،اما درحقیقت حاضر به همراهی نخواهند شد ! این یعنی قربانی نمودن منافع استان و یکسال ونیم توقف به خاطر یک بی توجهی و قرار گرفتن در مدار سیاسی بازی هایی که خود زمانی منتقد آن بودید !

واما سخن پایانی با نخبگان ،سیاسیون ومدیران داعیه دار اصلاح طلبی استان ایلام ؛ شمایی که در اسفند قافیه را به قبیله باختید وبا پشت کردن به عقاید سیاسی و تفکر جریانی خود پرچم ایل را بلند کردید ،شمایی که با تکیه بر ادعای اصلاح طلبانه از فرش به عرش رسیدیداما در بزنگاه پرچم سیاسی را پایین آورده وامان نامه ایل را بلند کردید !حال باید هم همزمان پاسخگوی رفتار سیاسی خویش و کارکردهای نماینده غیر همفکرتان نیز باشید !البته اگر نیم نگاهی به شنبه بعد از انتخابات 1400ندارید!

شمایی که به برکت تفکر اصلاح طلبانه به صندلی صدارت رسیدید واز حول حلیم به دیگ افتادید !امروز باید پاسخگوی رفتار سیاسی خود باشید ،شما که ایل را بر تفکر ترجیح دادید اکنون که رفتار نمایندگان ایلی منافع استان را به مذبح برده است ،چرا مهر سکوت بر لب زده اید ؟! به یقین تنها پاسخ عملی شما به این اقدامات ،کنترل بیشتر بر رفتارهای سیاسی نمایندگان است.نگذارید آنان از مسیر خواست واراده غالب مردم استان منحرف شوند ،نگذارید منافع استان را با  متاع ناچیز یک لبخند سیاسی معاوضه کنند ،به آنان زمان شناسی را یادآور شوید ،به  آنان یادآور شوید که کجای تاریخ سیاسی ایستاده اند،با آنان یاد آوری کنید که شما عقیده سیاسی اتان را در گرو ایل وقبیله گذاشتید !به آنان انتهای مسیر را نشان دهید که این ره به ترکستان است!چرا که بیش از قهر کنندگان از صندوق های رای ، شما در شکل گیری این شرایط هم مسبب هستید وهم مقصر !پس بیشتر مراقبت کنید !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
Haje
|
United States
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
وقتی نماینده دلخواه شما برنده می شود مردم با نگاه سیاسی و آگاهانه رای داده اند وقتی نماینده دلخواه شما انتخاب نمی شود مردم ناآگانه و قبیله ای رای داده اند .
بابا یک‌کم به شعور مردم احترام بگذارید
چرا شما خودتان را میزان قرار می دهید
ا
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آقای تابناک بدترین و سبک ترین تحلیلی بود که کردین!!!
ناشناسک
|
Germany
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آقای تابناک هم نماینده حزبی دیدیم و نماینده حزبی وهم وکیل الدوله ای مثل میرزایی هیچکدام برای مردم کارنکردند فقط خودشان ونزدیکانش .هفت سال است که از دولت می گذرد ووضع مردم بدتر شده . هرچند که ناراحت باشید مدت باقی مانده هم می گذرد و کاری نه ازدست بزرگان اصلاحات برمی آید ونه شما پس بهتراست تحمل کنید






هفت سال است که
کرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
مدیرمحترم تایناک شمادر سطح ملی هم تفکر ایلی دارید جای که فردی فریه از حق و حقوق بیت المال به نام دکتر آذر را که هم دکتر توکلی وامروز میعاد صالحی جوان دست پاکی که مورد ظلم شبکه اذر قرار گرفت با افشاگری ماهیت ایشان را یر ملا کردند ولی به خاطر منافع از تاجگردون استان ایلام حمایت می کنید این با کدام معیارهای قانونب واخلاقی هم خدانی دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار