کد خبر: ۸۷۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 06 July 2020

سعید آذری درباره مثبت شدن تست کرونا ۱۶ نفر از اعضای تیم فولاد خوزستان گفت: با توجه به پیک دوم کرونا، این اتفاق جای تعجب ندارد. بخصوص در فوتبال که برخوردهای تن به تن رخ می‌دهد. بازیکنان ۲۴ ساعته تحت کنترل باشگاه نیستند و ابتلای آنها به کرونا دور از ذهن نیست. اگر هر تیمی تست معتبر کرونا بگیرد ممکن است ۷ تا ۱۰ نفر کرونایی داشته باشد.

وی ادامه داد: کسانی که شهامت دارند و اخلاق را رعایت می‌کنند، تعداد کرونایی های خود را اعلام می‌کنند. باشگاه استقلال مثل فولاد نشان داد که به اصول اخلاقی پایبند است. باشگاه‌های که پنهان کاری می‌کنند باید در آینده پاسخگوی خیلی چیزها باشند.

مدیرعامل باشگاه فولاد در پاسخ به این سوال که تکلیف تیم فولاد با این تعداد از بازیکنان و اعضای کرونایی چه می‌شود؟ اظهار کرد: پروتکل بهداشتی فولاد، مثل اساسنامه فدراسیون است. در سرتاسر دنیا تحقیقات کرونایی ثانیه به ثانیه انجام می‌شود ولی ما با یک پروتکل نصفه و نیمه باید لیگ را تا آخر پیش ببریم. مشخص است که بالاخره یک جا ایرادات بیرون می‌زند.

آذری با انتقاد از بلاتکلیفی ایجاد شده از سوی مسئولان ستاد کرونا و سازمان لیگ فوتبال تصریح کرد: نمی دانم باید با کدام ساز برقصیم. پروتکل بهداشتی فوتبال، سراسر ایراد است. نمی دانم چرا از ابتدا ایفمارک را در این ماجرا سهیم نکردند. اگر ایفمارک مورد وثوق می‌باشد چرا در بحث کرونا به این نهاد بازی نمی‌دهند.

وی افزود: من با مسئولان سازمان لیگ تلفنی صحبت کردم. آقای بهاروند (سرپرست فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ) می‌گوید باید ۲۵ درصد از ۶۰ نفر اعضای یک تیم کرونا بگیرند تا بازی‌های آن تیم تعلیق شود. آقای سهیل مهدی (مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ) می‌گوید مثبت شدن تست ۲۵ درصد اعضای ثبت شده یک تیم در سازمان لیگ شرط تعلیق مسابقه است. در یک جای دیگر گفته بودند اگر ۵ نفر از اعضای یک تیم مثبت شود، بازی لغو می‌شود.

مدیرعامل باشگاه فولاد تصریح کرد: این پروتکل بهداشتی درست مثل اساسنامه فدراسیون فوتبال است که در سال ۱۳۸۶ نوشته شد و ۱۳ سال فوتبال را با آن اداره کردیم؛ در حالی که بدنبال فوتبال روز دنیا و اصلاحات جدید نرفتیم.

آذری با بیان اینکه بازی‌های تیم فرایبورگ آلمان به خاطر مثبت شدن تست ۵ عضو در این تیم به تعویق افتاد، لطفاً نگویند چون تیم فولاد در رده سوم جدول قرار گرفته، آذری از این حرف‌ها می‌زند. من از اسفندماه سال گذشته می‌گفتم لیگ نباید برگزار شود. الان هم می‌گوید این پروتکل بهداشتی نصفه و نیمه است. مسابقات یک تیم با آلوده شدن ۲۵ درصد از اعضای آن تیم باید به تعویق بیافتد و کل تیم قرنطینه شوند تا تست مجدد بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این وضعیت قرار است تیم فولاد در قائمشهر بمانند؟ اظهار کرد: ما باید به اهواز برگردیم. دنبال این هستیم که مکانی را برای قرنطینه بازیکنان کرونایی در نظر بگیریم تا مدتی ایزوله باشند. نمی‌توانیم بازیکنان را رها کنیم. بازیکنانی هم که سالم هستند می‌توانند با رعایت مسائل بهداشتی به تمریناتشان ادامه بدهند تا بعد از گذشته ۱۵ روز مجدداً تست دیگری از همه نفرات گرفته شود.

مدیرعامل فولاد تاکید کرد: ما به سازمان لیگ نامه زده ایم و آنها هم موظف هستند جوابمان را بدهند. رسالت اخلاقی خود را انجام دادیم. تیم ما نشان داد از لحاظ فنی حرف برای گفتن دارد. اگر دنبال بهانه برای تعطیلی مسابقات بودیم با شروع مجدد آن مخالفت می‌کردیم. ما دروغ می‌گوئیم؛ آیا استقلالی‌ها دروغ می‌گویند؟

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار