مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از 80 درصد از مساحت استان اصفهان تحت تأثیر اثرات خشکسالی و کم بارشی است.
کد خبر: ۸۷۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳ 05 July 2020

منصور شیشه‌فروش با بیان این‌که وضعیت خاص آب و هوای استان اصفهان به گونه‌ای است که اقلیم‌های متفاوتی دارد، اظهار داشت: استان اصفهان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن مرتع و ۳ میلیون و ۲۰ هزار هکتار آن بیابان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر این‌که بارش‌های استان اصفهان یک سوم بارش‌های کشور و یک هشتم بارش‌های جهان است، گفت: میزان بارندگی سالانه در این استان بین ۱۲۰ تا ۱۲۵ میلی‌متر است.

وی با بیان این‌که بادهای جنوب غربی و جنوبی زمان خاصی ندارد و در اکثر سال می‌وزد، افزود: بادهای غربی در دو نوبت شروع به وزش می‌کنند، اولین نوبت از نیمه اسفند تا نیمه اردیبهشت و دومین نوبت از اواسط شهریور تا اواسط مهر ماه است، در تابستان نیز شاهد وزش بادهای شرق به غرب هستیم.

شیشه‌فروش با بیان این‌که در استان اصفهان شاهد آب و هوای بیابانی هستیم که مناطق خور و بیابانک، انارک و شمال اردستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بیان کرد: در قسمت‌هایی از استان اصفهان  آب و هوای نیمه بیابانی داریم که شهرستان اصفهان، مناطق مرکزی را تحت پوشش قرار می‌دهد و از ویژگی‌های آن خشکی هوا و کمی باران است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که در استان اصفهان آب و هوای مرطوب غرب و جنوب غربی استان را تحت پوشش قرار داده است، تصریح کرد: به دلیل افزایش ارتفاع میزان بارندگی افزایش پیدا می‌کند، این شرایط آب و هوایی سبب شده خشکسالی‌هایی را در استان اصفهان داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۸۰ درصد از مساحت استان اصفهان تحت تأثیر اثرات خشکسالی و کم بارشی است، عنوان کرد: بارش‌های اتفاق افتاده از اوایل سال زراعی گذشته تاکنون بیشتر در مناطق شرق و شمال شرق بوده است و مناطقی که بالای حوزه آبخیز رودخانه زاینده‌رود بوده کمتر بارش دریافت کرده‌ است.

منبع: فارس
برچسب ها: خشکسالی ، اصفهان ، مصرف آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار