ما درگیر جنگ خاموشی به نام کرونا هستیم ،همه هم ملزم به رعایت دستورالعمل ها وعمل به دستورات ستاد کرونا در هر سطحی هستیم ،وقتی با تصمیم ستاد ملی کرونا حساس ترین امور این کشور یعنی زیارت و نمازجمعه وراهپیمایی تعطیل می شود ،وقتی عالیترین مقام سیاسی واجرایی کشور خود را به رعایت تصمیمات ملزم می داند ،یعنی دستورات وتصمیمات این ستاد مطاع است ،باید هم همانند دوران جنگ سرپیچی از آنها مستوجب عقوبت خاصی بشود!
کد خبر: ۸۷۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴ 05 July 2020

تابناک ایلام ::امروز بحرانی به نام کرونا سرتاسر کشور را در نوردیده است،ویروسی ریز نقش اما پر سر وصدا که همه امورات را حول خود حمع کرده است .واقعیتی تلح که همچون بختکی به جان ما آدمها افتاده ،معلوم هم نیست تا کی وتا کجا پیش خواهد رفت .

اینجا بنا نداریم با دوباره گویی و تکرار جملات به چرایی بحرانی شدن وضعیت کرونا بپردازیم ،اما این را می دانیم که اگر بی توجهی مسئولین ستاد ملی کرونا ومدیران ارشد کشور نبود ،اینگونه کرونا فاتح میدان نمی شد ! حال هم هرچی بگوییم بی فایده است ،چون وضیعیت ازاین بحرانی تر نمی شود که در شبانه روز گذشته بیش از 220هم استانی به کرونا مبتلا شده اند. درست یعنی 10 برابر حادترین وضعیت در ماههای ابتدایی ،این یعنی اعلام زنگ خطر برای ما ایلامی ها وایرانی ها!

ما عادت کردیم که جنگ را با صدای توپ ،غرش هواپیما وانفجار بمب وموشک می شناسیم ،اما واقعیت این است که همکنون درجنگی ویرانگر قرار گرفته ایم ،جنگی خاموش که روزانه هها نفراز هم وطنانمان رابه کام مرگ می کشاند !جنگی که تمامی حوزه ها را به تعطیلی کشانیده است ! بنابراین لازمه خروج به سلامت از این جنگ ،پناه گرفتن در پشت یک صفحه ای کوچک از  جنس پارچه ویا پنبه به اسم :" ماسک " است،خرج زیادی هم نداره ،زره هم نیست که آدم را از نفس بندازد ! البته درکنار این ، ترک یک عادت شر به نام فاتحه و عروسی ! همین

ما درگیر جنگ خاموشی به نام کرونا هستیم ،همه هم ملزم به رعایت دستورالعمل ها وعمل به دستورات ستاد کرونا در هر سطحی هستیم ،وقتی با تصمیم ستاد ملی کرونا حساس ترین امور این کشور یعنی زیارت و نمازجمعه وراهپیمایی تعطیل می شود ،وقتی عالیترین مقام سیاسی واجرایی کشور خود را به رعایت تصمیمات ملزم می داند ،یعنی دستورات وتصمیمات این ستاد مطاع است ،باید هم همانند دوران جنگ ،سرپیچی از آنها مستوجب عقوبت خاصی بشود!

همه اینها به کنار که چرا به این وضعیت افتادیم ،اما گویا ما عادت کرده ایم،البته مراد از ما ،مسئولین ما در تمامی حوزه هاست ! به جای عمل به یک  اصل منطقی به نام "امتناع تناقض " به سمت اجتماع دو نقیض جرکت می کنیم. حال نمی دانم قرار است مدیریت را بر اساس سلوک فلاسفه یونان باستان پیش ببرند که به غلط مسیر را اشتباه می روند ،یا اینکه عمدی در کار است و می خواهند خواسته در مقابل دستورات ومصوبات قرار گرفته و از به نتیجه رسیدن آن جلوگیری به عمل آورند .

باور کنید که در طول چهل سالی که از عمر انقلاب می گذرد ،بارها با این اصل مواجهه بوده ایم ،" قانونی برای یک موضوع وضع می شود ،قانون دیگری آن را نقض می کند" با هزینه فراون واتلاف وقت قانونی وضع می شود که می شد با تنقیح قانون قبلی به اصلاح وپیشبرد موضوع قانون پرداخت " یا اینکه مدیر جدید تمامی قوانین وکارکردهای مدیر قبلی را منسوخ وخود قانون جدید وضع کند " یا اینکه مدیر ارشد چیزی بگوید ومدیر مادون راه خود را برود !باور کنید اگر اینچنین نبود با این همه ظرفیت وپتانسیلی که کشور داشت ،وضع ما اینگونه نبود!

 اگر بناست در وضعیتی که در آن قرار داریم هرکدام از ما و هر دستگاهی راه خودش را برود که در روزهای آینده میزان آمار مبتلایان سر به فلک کشیده وگورستانها دیگر ظرفیت پذیرش متوفیان را نخواهند داشت ،چه ضرورتی دارد که وقتی ستاد کرونای استان تصمیم به تعطیلی و محدودیت می گیرد ،آموزش وپرورش شهرستان ایلام به سان تافته جدا بافته باید ساز خود را بزند ؟!

وقتی بچه های ما به خاطر همین کرونای بد شگون، چهار ماه از عمرشان رابه بطالت گذراندند ،چرا باید مرغ آقای مدیر آ پ یک پا داشته باشد و با اصرار مدیران  را به حضور در مدارس ملزم گرداند ؟! آیا این رویه همان عمل به  "اصل اجتماع نقیضین "نیست ؟!

وقتی ستاد کرونای استان تاکید دارد که وضعیت بحرانی است ومحدودیت ها باید اعمال شوند ،این چه خودشیرینی است که برخلاف این تصمیم مهم ،مدیران وکارکنان باید دو روز در هفته در مدارس حضور داشته باشند ؟! یعنی اگر این دو روز مدیران مدارس در خانه بمانند امور کشور معطل می ماند؟

مگر شما مدیرعزیز آموزش وپرورش در طول نه ماه تحصیلی جه گلی بر سر فرزندان مردم زده اید که با این دور روز می خواهید آن را تکمیل کنید؟! باور کنید اعمال وشیوه مدیریت وتمامی عوامل مترتب بر مدیریت مدارس باعث شده تا خروجی مدارس دانش آموزانی بی انگیزه و بی سوادی باشد که جتی هویت واقعی خود را هم قبول ندارند ! پس این حرکت در مسیر در خطرانداختن سلامت مدیران واولیا دانش آموزان به چه خاطراست؟! 

از این رفتار چیزی جز یک موضوع قابل استنباط نیست ،مدیر آموزش وپرورش شهرستان ایلام ودیگر مدیرانی که این شیوه را در دستور کار خود قرار داده اند ،برای دستورات استاندار بعنوان رییس ستاد استانی کرونا تره خرد نمی کنند !یعنی دو نقیضین در کنار هم جمع شده اند ،جمع نقیضین هم یعنی خنثی نمودن هم! یعنی بی نتیجه سازی ! یعنی دو قطب آهن ربایی که هم را دفع می کنند! یعنی نعل وارونه زدن !حال ببینیم تدبیر رییس ستاد استانی کرونا وفرمانده میدان چه چیزی خواهد بود ! برهم زدن قواعد به نفع مردم یا کنار آمدن با موضوع وتهدید سلامت مردم؟!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
معلوم وجدانا چی خواستی بگی؟!!!
در هر موردی خواستین اظهار نظر کنین ،چند مرتبه خودتون مطلب رو بخونین اول....
صرف اینکه قرصتی به نام رسانه دست تون باشه، دلیل به حق به حانب بودن نیست.
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
جناب ناشناس
یعنی اینقدر درکش برات سخته
خوب اگر کروناست و باید تجمع نباشه الان بزرگترین تجمع ثبت نام در مدارس است. یه بام و دو هوا نمیشه دیگه
یا تعطیل برای همه یا کار برای همه
دانشگاه و مدرسه تعطیل ولی مدیر باشه جواب مردم بده
خوب این کجاش نفهمیدن داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار