رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی گفت: پیش دبستانی به شکل واحد دولتی نداریم و این مقطع یک دوره رسمی غیر اجباری با توافق خانواده ها است.
کد خبر: ۸۷۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹ 04 July 2020
باباپور رئیس اداره آموزش پیش دبستان و دوره اول ابتدایی پیرامون شایعات به وجود آمده در خصوص مسائل پیش دبستان و اجباری بودن آن اظهار داشت: پیش دبستانی یک دوره رسمی و غیر اجباری است و لذا در بحث اجرا ما پیش دبستانی به شکل واحد دولتی نداریم، ولی طرحی را داریم به عنوان طرح حمایت دولت که در مناطقی مانند حاشیه شهر، روستا‌ها و مناطق دو زبانه که بضاعت مالی خانواده‌ها برای پرداخت شهریه مناسب نیست.یک بودجه‌ای را دولت به ما می‌دهد که ما از این بچه‌ها حمایت کنیم و هر سال این بودجه در برنامه‌های اجرایی سند تحول پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: از زمانی که پیش دبستانی به وجود آمده به صورت مشارکت مردم بوده و الزامی نیست، اما از دیدگاه روانشناسان و جامعه شناسان و به ویژه در کشور‌های پیشرفته دنیا پیش دبستانی اولویت اول آموزش و پرورش است که خیلی اهمیت دارد.

رئیس اداره آموزش پیش دبستان و دوره اول ابتدایی با اشاره به اینکه یادگیری در دوره پیش دبستان در رشد تحولی کودکان و یادگیری شان نقش بسیار موثری دارد گفت: طبق تحقیقات ما بچه‌هایی که دوره پیش دبستانی را شرکت کردند بسیار موفق‌تر از بچه‌هایی هستند که متاسفانه دوره پیش دبستانی را نگذرانده اند و به دلیل تقویت ابعاد رشدی مثل:رشد اجتماعی، زبان و گفتار ذهنی و شناختی و رشد عاطفی و خلاقیت که در شش سالگی اوج پرورش خلاقیت بچه‌هاست ما به والدین پیشنهاد می‌کنیم تا فرزندانشان حتما در دوره پیش دبستانی شرکت کنند.

باباپور با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در دوره یک ماهه پیش دبستان می‌توانند داوطلبانه شرکت کنند تصریح کرد: شیوه نامه ما برای مناطق دو زبانه است و هدف ما از برگزاری کلاس‌های آمادگی یک ماهه بیشتر روی بحث گفتار، زبان و مهارت‌های اجتماعی می‌باشد تا بچه‌ها یک ماه زودتر در مدرسه حضور پیدا کنند و با محیط کلاس و مدرسه آشنا شوند تا بتوانند راحت‌تر ارتباط برقرار کنند.

او در رابطه با هزینه‌های دوره پیش دبستانی افزود: هزینه‌های پیش دبستانی هزینه‌های محدودی است و در شهر اصفهان شهریه پیش دبستانی بخش خصوصی از ۱ میلیون تا نهایت ۵ میلیون تومان است.اما هزینه‌های دوره یک ماهه آمادگی که اکثر بودجه آن از بخش دولتی تامین می‌شود و بخشی هم مشارکت مردم می‌باشد که هر ساله حدود ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

رئیس اداره آموزش پیش دبستان در رابطه با برگزاری دوره پیش دبستانی در شرایط کرونا گفت:این دوره هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری برگزار می‌شود که در مناطق سفید با رعایت پروتکل‌ها و حفظ فاصله اجتماعی به صورت حضوری و در مناطقی که در وضعیت هشدار قرار دارند آموزش‌ها به صورت غیر حضوری برنامه ریزی میشود که این آموزش‌ها هم برای والدین و هم برای دانش آموزان خواهد بود.

باباپور در پایان با تاکید بر اینکه دوره پیش دبستان یکی از دوره‌های مهم و سرنوشت ساز برای کودکان است اضافه کرد:اهمیت و ضرورت دوره پیش دبستان در اذهان مردم توسط رسانه‌ها و جراید باید طوری باشد که مردم را برای شرکت فرزندانشان در دوره پیش دبستان ترغیب کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار