مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: توسعه بزرگراه‌های این استان به بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۸۷۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ 04 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد: در دولت دوازدهم اقدامات خوبی برای توسعه بزرگراه‌ها در نظر گرفته شده و سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث و بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بزرگراه در حمل‌و نقل زمینی و تسهیل در تردد خودروها، افزود: برای احداث هر کیلومتر بزرگراه در استان اصفهان ۳۰ تا ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: کلیه راه‌های استان به صورت بزرگراهی و آزادراهی و از ایمنی نسبی برخوردار هستند و بعضی نقاط پرحادثه شناسایی شده هم با مشارکت این اداره کل و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال اصلاح هستند. سالانه هشت تا ۱۰ دستگاه تقاطع غیر همسطح نیز در نقاط پر حادثه استان احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

قاری‌قرآن با اشاره به اعتبارات توسعه راه‌های استان اصفهان گفت: اعتبار ابلاغی سال ۹۸ برای توسعه راه‌های استان یک هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال و اعتبار استانی نیز ۱۸۸ میلیارد ریال بود. در سال‌های ۹۷ و ۹۸، سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال برای توسعه راه‌های استان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه راه‌های استان ظرفیت ترافیک موجود را ندارد و هرروز به تعداد خودروها نیز اضافه می‌شود، ظرفیت ساخت یک هزار کیلومتر بزرگراه به صورت تبدیل جاده دو خطه به چهار خطه وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار