با بهره گیری از دانش صنعتگران توانمند شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا، ایران به جمع سازندگان ربات‌های مکنده کاتالیست پیوست.
کد خبر: ۸۷۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴ 04 July 2020
مهندس فرایند دفتر فنی تولید فولاد سبا گفت: با حمایت و همکاری مجتمع فولاد مبارکه و شرکتی دانش بنیان، ربات مکنده که کار تخلیۀ کاتالیست‌ها در واحد احیا مستقیم را بر عهده دارد، طراحی و ساخته و بهره برداری شد.
سعید مرادی با تأکید بر اینکه نخستین بار در کشور از ربات برای تخلیۀ کاتالیست‌های سولفورزدایی مخازن واحد احیا مستقیم سبا استفاده شد گفت: دانش ساخت این ربات و استفاده از آن، پیش از این تنها در اختیار سه کشور بود و با اجرای این طرح، ایران به جمع کشور‌های دارای این توانایی ملحق شد.
وی، نقش این ربات‌ها را در افزایش ایمنی کارکنان هنگام تخلیه کاتالیست‌ها بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: علاوه بر این ربات‌ها می‌توانند در سرعت تخلیه نیز مؤثر باشند.
سعید مرادی گفت: این ربات مکنده مجهز به اتاقک فرمان خارج از مخزن و بدون هیچ جریان الکتریکی و تنها با نیروی هیدرولیک و پنوماتیک با خاصیت ضد انفجاری عمل می‌کند و در شش ماه تلاش متخصصان صنعت بومی سازی کشور طراحی و ساخته شد و در طرح تخلیه و شارژ مخازن سولفورزدایی سبا به صورت موفقیت آمیز آزمایش و بهره برداری شد.
مهندس فرایند دفتر فنی تولید فولاد سبا افزود: ربات مکنده قابلیت استفاده در مجموعه‌های پتروشیمی و پالایشگاهی را نیز دارد و می‌تواند باعث تحولی مهم در طرح‌های تخلیۀ مخازن شود.
ربات مکنده علاوه بر افزایش ایمنی کارکنان، افزایش تولید را نیز به همراه دارد
تکنسین تولید مجتمع فولاد سبا هم این ربات مکنده را علاوه بر افزایش ایمنی کارکنان، در افزایش تولید موثر دانست و گفت: هنگام تخلیۀ کاتالیست با استفاده از ربات، علاوه بر ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان، این مخازن سریعتر تخلیه و شارژ می‌شوند و در مدار واحد سولفورزدایی قرار می‌گیرند.
آرش نوروزی افزود: این فرایند علاوه بر افزایش عمر کاتالیست‌های ریفرمر، در افزایش میزان تناژ تولیدی تا ۱۵ تن بر ساعت نقش مؤثری ایفا می‌کند.
ظرفیت تولید مجتمع فولاد سبا بین 650 تا 700 هزار تن در سال متغیر است و محصولات این مجتمع ورق های تجاری، کششی، کشش عمیق، فولادهای ساختمانی و فولادهای ضد زنگ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار