کد خبر: ۸۷۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸ 04 July 2020
اعمال محدودیت‌های کرونایی در کردستان از سر گرفته شد

سنندج - معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز در برخی شهرهای استان به منظور پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان، اعمال برخی محدودیت‌ها از امروز از سر گرفته شد.

حسین خوش اقبال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا اغلب شهرستان‌های استان درگیر بیماری بودند که بحرانی ترین شهرستان سقز و پس از آن بانه بود که در همان اوایل با ورود جدی همه دستگاه‌های استان و شهرستانی موضوع مدیریت شد.

وی اضافه کرد: در زمان درگیری مناطق مختلف استان با این ویروس،  نوسانات قابل توجهی داشته و ممکن است اکنون در شهرستان سنندج و مریوان با پیک بیماری روبرو باشیم که نیاز است محدودیت هایی برای پیشگیری از شیوع این بیماری اعمال شود.

خوش اقبال یادآور شد: ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا به تبع دستوالعمل‌های ستاد ملی از امروز (۱۴ تیرماه)  استفاده تمام کارکنان ادارات از ماسک در دستگاه های اجرایی را اجباری کرده و کارمندانی که که ماسک نزنند اجازه حضور در محل کار را پیدا نکرده و برای آنها غیبت ثبت خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار کردستان افزود: ارایه خدمات به ویژه در بخش های دولتی منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری است و مشاغلی که این دستورالعمل ها را رعایت نکنند پس از تذکر، در صورت تکرار یک هفته تعطیل می‌شوند.

 وی با اشاره به آخرین نشست ستاد ملی کرونا و تصمیمات آن تاکید کرد: در این جلسه واگذاری اختیارات به استان‌ها مطرح و مقرر شد در شهرستان‌های که وضعیت قرمز اعلام می‌شود محدویت‌های لازم برای یک هفته توسط ستاد کرونای استان به مرکز اعلام شود تا بعد از تصویب کمیته‌های بهداشتی، امنیتی و امنیتی برای ابلاغ به تایید رییس جمهوری برسد.

خوش اقبال گفت: طبق این تصمیمات استفاده از ماسک در مناطق قرمز و نارنجی کشور البته در اماکن عمومی سرپوشیده، دارای ازدحام جمعیت به مدت ۱۵ روز از ۱۵ تا ۳۰ تیر الزامی است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه در شهریور امسال مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود اعلام شده که این همایش سیاسی در حوزه‌های انتخابیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و هرگونه تجمع انتخاباتی قبل و بعد از برگزاری انتخابات باید با رعایت دستورالعمل‌های بهدشتی انجام شود.
خوش اقبال در خصوص اختیارات استان در رابطه با اعمال محدویت در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز اظهار داشت: اختیار اعمال برخی محدودیت‌ها با توجه به ابلاغیه رییس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز از جمله سنندج، مریوان، بانه، قروه، دهگلان و دیواندره به استان تفویض شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان افزود: اعمال این محدویت‌ها شامل تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس روزانه و شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌های عمومی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، مساجد و مصلاها خواهد بود.
وی گفت: برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، همایش، عزاداری و عروسی، فعالیت باشگاه های ورزشی و ورزش های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه، قهوه خانه و چایخانه، باغ وحش و شهر بازی‌ها، مراک تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده،  باشگاه های بدنسازی و برگزاری نماز جمعه دیگر مواردی است که اعمال محدودیت آنها به ستاد استان تفویض شده لذا همه این فعالیت ها و اماکن تا ۳۰ تیر ماه حق فعالیت ندارد و تعطیل هستند.
براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر شنبه ۱۴ تیر ماه در مجموع  ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور هم به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار