رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: اگر درصد افزایش قیمت اجاره بها از سوی دولت سالانه اعلام شود از افزایش بی رویه اجاره بها جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 03 July 2020

رسول جهانگیری درباره صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش 15 الی 25 درصدی اجاره‌بها مسکن اظهار داشت: وضعیت افزایش قیمت بی رویه است و امسال افزایش قیمت به دلیل کاهش ارزش پول ملی بی داد کرد و ستاد کرونا با این اقدام سعی در بهتر شدن روند داشت.

وی افزود: قیمت همه اقلام امسال چند برابر شد و زمانی که  مسکنی با قیمت یک میلیارد تومانی به 2 میلیارد تومات و بیشتر افزایش پیدا کرده کسی که مالک این خانه است بر اساس همین افزایش قیمت کرایه را افزایش می‌دهد و همین مسئله سبب شده بود مستاجران دچار مشکل شوند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به فرجه زمانی که داده شد مراجع قضایی حکم تخلیه صادر نمی‌کنند و این تصمیم در واقع آبی بر روی آتش بود.

وی تصریح کرد: اگر هر ساله و پیش از شروع فصل رهن و اجاره این کار صورت گیرد و دولت درصد نرخ افزایش قیمت را اعلام کند بازار متعادل می‌شود و نظارت هم به خوبی صورت می‌گیرد.

جهانگیری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این طرح قابل نظارت است، بیان کرد: پیشنهادی که شده طرح آزمون پس نداده‌ای است، پیش از این نیز این پیشنهاد را به استانداری داده بودیم و اگر قرار شد سالانه دولت افزایش قیمت را مشخص کند مبنای آن قرارداد سال گذشته است.

وی گفت: اگر این طرح از سوی دولت پیگیری شود جایگاه خوبی در میان اصناف پیدا خواهد کرد تا بتوانند به خوبی اجاره‌نامه‌ها را رصد کنند، حتی بر اساس اجاره نامه مستاجر قبل نیز این مسئله قابل رصد و پیگیری است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار