کد خبر: ۸۶۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ 02 July 2020

معاون فنی شرکت مخابرات سیستان وبلوچستان گفت: اجرای طرح انتقال فیبرنوری بصورت زمینی از مرکز شهرستان سراوان تا سرباز یکی از طرح‌های بزرگ با اعتبارات ملی دولت تدبیر و امید در جنوب شرق کشور محسوب می‌شود که با پیشرفت فیزیکی بیش‌از ۵۰ درصد درحال انجام است.

  ولی محمد حیدری روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار سرباز اظهارداشت: بررسی مشکلات و معضلات شهرستان‌ها در زیرساخت‌های حوزه مخابراتی از وظایف مخابرات است و از هیچ کوششی در این باره دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه برای مرتفع کردن مشکلات در بحث تلفن و اینترنت با اجرای طرح ملی انتقال فیبر نوری از سراوان به مرکز شهرستان سرباز به طول تقربیی ۳۵۰ کلیومتر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با تکمیل این طرح امکان اتصال به سایت‌های مخابراتی روستایی سرباز در راستای برقراری ارتباط‌های مخابراتی، اینترنت و تسهیل امور به نفع عموم مردم در بخش مخابرات و ارائه خدمات اینترنت در حوزه‌های اداری، دانشگاهی، دانش آموزی، بیمارستانی و صنایع تولیدی و خدماتی فراهم خواهد شد.

فرماندار سرباز نیز اجرای زمینی کردن فیبر نوری از کافه بلوچی تا مرکز این شهرستان به علت قطعی مکرر خطوط را خواستار شد. 

فرامرز دانش ادامه داد: حدود ۱۲ درصد جمعیت سرباز دارای اینترنت پر سرعت هستند که می‌طلبد شرکت مخابرات نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشد. 

وی افزود: قطع تلفن به علت قطع برق و نبود باتری در سایت‌های مربوطه یکی دیگر از معضلات شهرستان سرباز است که باید هرچه سریعتر این مشکل برطرف شود.

فرماندار سرباز برای کاهش مشکلات در حوزه مخابرات پیشنهاد  استقرار نیروی فنی مخابرات به منظور وصل مجدد فیبر نوری جهت تسریع در امور و ریشه کن کردن معضلات حوزه مخابرات این شهرستان ارائه کرد.

وی بر اتصال اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان سرباز تاکید کرد و افزود: پوشش مخابراتی در مسیرهای ارتباطی سرباز به ایرانشهر و سرباز به مهرستان و راسک خیلی ضعیف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار