رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از کشاورزی به عنوان فنر جهش اقتصادی کرمانشاه یاد کرد وگفت: بهره‌برداری مناسب از سامانه گرمسیری می‌تواند کشاورزی و صنایع تبدیلی کرمانشاه را فرسنگ‌ها جلو ببرد.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 01 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،کیوان کاشفی در نشست فعالان بخش کشاروزی با محمد رشیدی نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، از اهمیت بخش کشاورزی در استان یاد کرد که می‌تواند فنر جهش اقتصادی استان کرمانشاه باشد و افزود: متاسفانه صدای این بخش با وجود وسعتی که دارد، چندان بلند نیست.

وی ادامه داد: بیشتریی حمایت‌ها، تسهیلات و ... معمولا در سایر حوزه‌های اقتصادی متمرکز است و کشاورزی کمتر از این حمایت‌ها برخوردار می‌شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه کشاورزی به صورت مستقیم با تغذیه مردم در ارتباط است، یادآور شد: از همین رو تمام کشورهای دنیا تمرکز ویژه‌ای بر بخش کشاورزی دارند و ما هم نباید از این مهم غافل شویم.

کاشفی از اینکه در دوره‌های گذشته نماینده‌ای از کرمانشاه در کمیسیون کشاورزی برای دفاع از این حوزه حضور نداشته ابراز تاسف کرد و ادامه داد: امیدواریم در دوره جدید حضور نماینده کرمانشاه در کمیسیون کشاورزی مجلس، سرآغاز انقلابی در بخش کشاورزی استان باشد.

وی تصمیم‌گیری‌های مناسب برای حوزه کشاورزی را ضروری دانست و یادآور شد: اگرچه نظام تصمیم‌گیری در ایران روال خاص و طولانی خود را دارد، اما می‌توان از کانال نمایندگان مجلس پیشنهاداتی برای اصلاحات ارائه داد که منجر به اصلاحات مورد نیاز بخش کشاورزی شود، اما لازمه این کار ارائه نظر و پیشنهاد توسط بخش خصوصی و پخته کردن پیشنهادات است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اظهار کرد: برای این منظور هم بنیه کارشناسی و اساتید دانشگاهی قوی در کنار ما هستند و هم تشکل‌های خوبی در بخش کشاورزی داریم، اما باید درخواست‌ها و پیشنهادات را اولویت‌بندی کنیم.

کاشفی در ادامه اشاره‌ای هم به سامانه گرمسیری به عنوان یک پروژه عظیم و با ظرفیت در استان کرمانشاه داشت و گفت: این پروژه سرمایه ملی است که هفت تا هشت میلیارد دلار در آن هزینه شده و مشابه این طرح را کمتر در کشور داریم، اما باید برای بهره‌برداری از آب این سامانه برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: برای بهره‌برداری مناسب از این سرمایه عظیم، بخش خصوصی باید در کنار دستگاه‌های مربوطه مانند وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی باشد و بهترین راهکار برای بهره‌وری مناسب از این پروژه را ارائه دهد تا منفعت آن به تمام استان برسد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه معتقد است، سامانه گرمسیری اگر به شیوه مناسب بهره‌برداری شود، می‌تواند بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی استان کرمانشاه را فرسنگ‌ها جلو بیندازد.

کاشفی در پایان از آمادگی اتاق بازرگانی کرمانشاه و تشکل‌های وابسته به آن برای تامین خوراک کارگروه‌های تخصصی شورای مشورتی پیشنهاد شده از سوی محمد رشیدی نماینده کرمانشاه در مجلس خبر داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار