از جانتان سیر شده‌اید، راه‌های زیادی برای خودکشی هست، اما بی خیال این یک راه شوید. راهی که نه تنها سلامت خودتان، بلکه جان دیگران را هم به خطر می‌اندازد!
کد خبر: ۸۶۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰ 01 July 2020

به گزارشخبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،این روزها خیلی‌ها به دنبال این شایعه که هر فرد تنها یکبار به کرونا مبتلا شده و در برابر آن مصونیت پیدا می‌کند و اینکه هرچه زودتر این بیماری را بگیرد بهتر است، به کوچه و خیابان می‌آیند. بیرون آمدنی که نه تنها تهدید کننده جان این افراد است، بلکه جان دیگر افراد جامعه را هم به خطر می‌اندازد.

دکتر فیض‌الله منصوری متخصص بیماری های عفونی در گفت و گو با ایسنا از این رفتار مردم به عنوان یک نوع خودکشی یاد کرد و افزود: هنوز هیچ کس نسبت به رفتار کرونا شناخت دقیقی ندارد و در هیچ کجا به اثبات نرسیده که ایمنی ایجاد شده در برابر این ویروس تا چه مدت ماندگاری دارد.

منصوری به افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: روز گذشته بیشترین مرگ و میر ناشی از این بیماری با 162 فوتی به ثبت رسید و این آمار نشان می‌دهد که کرونا همچنان با قدرت به پیش می‌رود.

وی افزود: گرمای هوا هم تاثیری روی این ویروس نداشته و کرونا مانند چند ماه گذشته همچنان با قدرت به پیش رفته و تعداد بیشتری را مبتلا کرده و به کام مرگ می کشاند، بنابراین ابتلای زودتر به بیماری در فصل گرما به منزله کم خطر شدن آن نیست.

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: این شرایط به ما نشان می‌دهد که به هیچ عنوان نباید در خصوص این بیماری ریسک کرد و هرچه افراد دیرتر به بیماری مبتلا شوند احتمال اینکه تا آن زمان واکسن بیماری کشف شود، بیشتر است.

وی افزود: اینکه افراد تلاش دارند در فصل گرما به این بیماری مبتلا شوند تا در پاییز ایمن بمانند تصور بسیار خطرناک و اشتباهی است، چرا که ذره ای از قدرت کرونا در فصل گرما کم نشده و این کار رسما نوعی خودکشی است و عملا افراد با این کار به استقبال خطر رفته و ریسک مرگ را قبول می کنند.

منصوری تصریح کرد: هنوز مورد تایید شده ای از ابتلای دوباره به کرونا گزارش نشده، اما این به معنی عدم وجود این موارد نیست و تا تحقیقات علمی در این زمینه صورت نگیرد، نمی توان درباره آن نظر دارد.

این متخصص بیماری های عفونی از مردم خواست تا با جدیت رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته و بدانند تعداد مبتلایان در حال افزایش است و اگر این روند تصاعدی ادامه داشته باشد قطعا در خدمات رسانی درمانی دچار مشکل خواهیم شد، بنابراین هرچه زمان ابتلا به تاخیر بیفتد بهتر است و احتمال تولید واکسن هم تا آن زمان بیشتر می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار