مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی از اختصاص بیش از ۳۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به زلزله‌زدگان قطور خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲ 30 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به اختصاص سه ‌هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال تسهیلات برای زلزله ‌زدگان قطور خوی گفت: از این میزان ۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال تخصیص یافته که بخشی از آن پرداخت شده است.

بدلی افزود: کل تسهیلات اختصاص یافته به زلزله‌زدگان قطور خوی، ۱۴ هزار و ۲۰۰ فقره بوده که از این میزان ۹ هزار فقره در مراحل مختلف پرداخت قرار دارد.

این مسئول اضافه کرد: این تسهیلات در بخش‌های احداث مسکن، تعمیر واحد‌های مسکونی و تجاری، تامین لوازم معیشتی خانگی و سرمایه‌ای و جایگاه دامی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد و ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۰ میلیون تومان برای اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

بدلی با اشاره به اینکه عملیات آواربرداری ٨٣ درصد واحد‌های زلزله‌زده در منطقه قطور خوی پایان یافته،گفت: از مجموع ۶ هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی خسارت دیده، چهار هزار و ۵۰۰ واحد احداثی بوده که از این تعداد نیز سه هزار و ٧۴۵ واحد آواربرداری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی ادامه داد: پروانه سه هزار و ٢٠٠ واحد روستایی نیز آماده است.

بدلی اضافه کرد: همچنین تاکنون ٢ هزار و ۵۴۶ واحد در مرحله پی‌کنی، یک‌هزار و ٣٣۵ واحد در مرحله آرماتوربندی، یک‌هزار و چهار واحد در مرحله فونداسیون و ۵١۶ واحد در مرحله اسکلت بندی است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی تاکید کرد: مهمترین دلیل وارد شدن خسارت زیاد به خانه‌ها در زمین‌لرزه‌های خوی، وجود واحد‌های مسکونی غیرمقاوم بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار