کد خبر: ۸۶۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 30 June 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حوالی ظهر دیروز اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه گزارشی از یک آتش سوزی تقریباً گسترده در کوه ممبل در ارتفاعات دیشموک دریافت کرد و نیروهای محلی به همراه نیروهای منابع طبیعی به سرعت و با تمام قوا خود را به محل آتش سوزی رساندند.

یاسر فاطمی فعال کارشناس محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار مهر مهار این آتش سوزی را این‌طور گزارش می‌دهد که از شعله‌های آتش مشخص بود که مأموران اداره، کار بسیار سختی برای مهار این آتش داشتند، اما خوشبختانه و با حضور پرشور و کم نظیر مردم دیشموک امیدها برای مهار آتش دو چندان شد.

فاطمی می‌گوید: مردم از روستاهای دورافتاده که نه دسترسی مناسبی به اینترنت دارند و نه آنچنان تلفن‌های هوشمند رواج پیدا کرده با جان و دل برای اطفای حریق طبیعت بسیج می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از هفتاد نفر از مردم بومی، با دست‌های خالی، برای حفظ طبیعتشان سریعاً به کمک نیروهای منابع طبیعی شتافتند اظهار داشت: حتی در تصاویر مشخص است که بعضی از این عزیزان با لباس تن خود اقدام به مهار آتش سوزی کردند.

فاطمی افزود: در نتیجه این همدلی و همراهی کم نظیر، این آتش سوزی پس از سه ساعت به صورت کامل مهار شد، تا بار دیگر اهمیت حضور مردم محلی و اقدام در ساعات اولیه بیش از پیش نمودار شود.

این فعال محیط زیست با اشاره به قدردرانی اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان کهگیلویه از مردم محلی خاطرنشان کرد: این قدردانی به سبب همراهی مردم بود و امیدواریم که این همدلی‌ها و همراهی‌ها کماکان ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار