کد خبر: ۸۶۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 30 June 2020

 ناجیان غریق گیلان ۷۸ نفر را در آبهای ساحلی خزر نجات دادند

تابناک/ سرپرست هیات نجات غریق و غواصی گیلان گفت: از اول خرداد تاکنون، ۷۸ هموطن توسط منجیان غریق در آبهای ساحلی گیلان نجات یافتند.

مهرداد مهرگان روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: این تعداد هموطن که از استان های مختلف کشور برای استفاده از نعمت دریا به سواحل گیلان آمده بودند، هنگام شنا دچار حادثه شدند و  توسط منجیان غریق نجات یافتند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در این مدت هیچ یک از هموطنان در طرح های سالم سازی غرق نشدند اما متاسفانه پنج هموطن از استان های تهران ، قزوین ، البرز و قم در مناطق خطرآفرین شهرستان های تالش ، لنگرود ، رودسر و بندرانزلی گیلان غرق شدند.

وی یادآور شد: سال گذشته از اول خرداد تا انتهای تابستان ، ۲۹ هموطن به دلیل عدم رعایت موازین و مسایل مربوط به شنا، جان خود را در آبهای ساحلی خزر  از دست دادند که البته این رقم نسبت به دو سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته و  امیدواریم در سال جاری نیز کاهش چشمگیری یابد.

وی بیان کرد: البته سال گذشته حدود ۸۵۰ هموطن توسط منجیان غریق در آبهای ساحلی گیلان از غرق شدگی نجات یافتند و انتظار داریم که در سال جاری هموطنان به توصیه های منجیان غریق گوش کنند تا شاهد مصیبت و جان باختن هموطنان هنگام شنا و استفاده از موهبت دریا نباشیم.

سرپرست هیات نجات غریق و غواصی گیلان خاطرنشان کرد: در استان گیلان ۲۸۴ نقطه خطرآفرین در آبهای ساحلی خزر  شناسایی شده که سال گذشته ۴۸۶ منجی غریق در این مکان ها حضور داشتند اما این تعداد نقطه خطرآفرین به طور حتم در سال جاری با توجه به استفاده هموطنان از نقاط مختلف دریا و همچنین شناسایی این نقاط افزایش خواهد یافت و با توجه به این امر تعداد منجیان غریق نیز افزایش می یابد.

مهرگان تصریح کرد: البته سال گذشته باید حدود ۵۶۸ منجی غریق در ساحل مناطق خطرآفرین دریا در استان گیلان حضور می یافتند اما به دلیل مشکلات موجود در خصوص میزان حقوق و مشکلات مربوط به تجهیزات و بیمه، منجیان رغبتی برای کار نداشتند اما امیدواریم که این مشکلات در سال جاری برطرف شود تا شاهد حضور گسترده منجیان غریق در سواحل گیلان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار