تاکنون طرح‌های گوناگون آبیاری نوین در 123 هزار هکتار مزارع استان اجرا شده است.
کد خبر: ۸۶۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸ 29 June 2020

مدیر امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، ۳۵۰ هزار هکتار از مزارع این استان را مستعد اجرای طرح‌های گوناگون آبیاری نوین دانست و گفت: اجرای طرح‌های گوناگون آبیاری نوین در بیش از ۵۱ هزار هکتار از این وسعت مزارع از سال ۹۲ تا ۹۸ اجرا شده است.
مجید امینی، هزینه اجرای طرح‌های نوین آبیاری در هر هکتار را بیش از ۷۰ میلیون ریال بیان کرد و افزود: در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ این رقم به ۱۰۰ میلیون ریال به ازای هر هکتار افزایش یافته است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح‌ها برای مدیریت مصرف آب کشاورزی گفت: پیاده سازی طرح‌های نوین آبیاری در استان در هر هکتار به مدیریت مصرف چهار هزار و ۳۰۰ لیتر منجر می‌شود.
مجید امینی تجهیز مناطق شرقی اصفهان را بیشتر به روش آبیاری کم فشار و مناطق غربی را به روش آبیاری بارانی برشمرد و گفت: برنامه این سازمان برای امسال در این بخش، اجرای طرح آبیاری نوین در هفت هزار هکتار از اراضی این استان است.
مهرداد مرادمند، میزان تولید انواع محصولات زراعی در سال زراعی ۹۸ - ۹۷ را حدود چهار و نیم میلیون تن بیان کرد و افزود: با توجه به بارندگی‌های مناسب در این سال زراعی و تامین آب از محل شبکه آبرسانی زاینده‌رود و افزایش وسعت زیر کشت، میزان تولید محصولات در مقایسه با گذشته افزایش داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار