رییس پایگاه انتقال خون کاشان گفت: مردم این شهرستان یک میلیون و ۶۲۰ هزار سی‌سی خون در سه ماهه نخست امسال اهدا کردند که به نسبت مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۶۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 29 June 2020

محمدرضا ذیلایی افزود: ماهانه یک هزار و ۲۰۰ نفر در این مدت برای اهدای خون در پایگاه انتقال خون کاشان پذیرش شدند که از آنها سه هزار و ۶۰۰ فرآورده خونی تولید شده است.

وی یادآور شد: بهار سال گذشته به طور میانگین نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ نفر برای خون‌گیری در پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان پذیرش شده بودند.

رییس پایگاه انتقال خون کاشان اضافه کرد: نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ واحد از این خون‌ها در بیمارستان‌ها و مرکزهای درمانی این منطقه مصرف شد و سایر آن برای بیماران نیازمند در شهرهای همجوار و اصفهان ارسال شده است.

وی یادآور شد: ‌افزون بر مصاحبه و مشاوره با اهداکنندگان خون از سوی پزشک مستقر در پایگاه، آزمایش‎های هپاتیت B و C، سفلیس، ایدز، تشخیص گروه خونی و RH بر روی تمام خون‌ها انجام می‌شود. 

ذیلایی در ادامه با قدردانی از مردم شهرستان کاشان در کمک به بیماران با اهدای خون تاکید کرد: در زمان حاضر به گروه‌های خونی منفی از جمله O و  A نیاز داریم.

وی اضافه کرد: بیمارستان‌های شهید بهشتی، آیت‌الله یثربی، میلاد، متینی، شبیه‌خوانی و نقوی در کاشان، بیمارستان‌های شهید رجایی و سیدالشهدا در آران و بیدگل، خاتم الانبیا و فاطمیه در نطنز از پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان خون دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار