استاندار اصفهان
اجاره بهای واحدهای مسکونی در تهران تا 25 درصد، کلان شهرها منجمله اصفهان تا 20 درصد و بقیه شهرها تا 15 درصد افزایش خواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ 28 June 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل استانداری اصفهان، دکترعباس رضایی روز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس افزود: این تمدید افزایش اجاره بهای مسکن تا سه ماه بعد از اعلام پایان کرونا توسط وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: امروز ۲ بحث مهم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد که یکی الزام استفاده از ماسک و دیگری در خصوص اجاره بهای واحدهای مسکن بود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه طی ۲ ماه اخیر شاهد افزایش قیمت در ابعاد مختلف زمین، مسکن و اجاره بها بودیم، تصریح کرد: این افزایش قیمت،فشار بر مردم و مستاجران وارد کرد.

وی گفت: تمامی قراردادها از جمله اجاره، خرید، پیش فروش،پیش خرید و رهن همه باید در سامانه ثبت و کد رهگیری اخذ شود که این مهم از الزامات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بود.

رضایی از مالک و یا مالکان مسکن خواست در صورت امکان، اجاره بها بر مبنای قرارداد سال قبل منعقد شود تا اجاره نشین‌ها در شرایط امروزی با مشکلات کمتری مواجه شوند.

 از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در مجامع عمومی اجباری است

 استاندار اصفهان با اشاره به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اضافه کرد: در برخی از استان‌ها که شرایط عادی بوده متاسفانه با وضعیت قرمز مواجه شدند که دلیل آن تجمع بی جهت بوده است.

رضایی گفت: در جلسه امروز قرار شد شیوه نامه دستورالعمل الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط وزارت بهداشت تنظیم شود.

وی استفاده از ماسک را احترام به سلامت دیگران دانست و خاطرنشان کرد: از مردم اصفهان انتظار است در راستای استفاده از ماسک پیشگام باشند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ممکن است برخی از افراد رعایت نکرده و از ماسک استفاده نکنند، اظهارکرد: رسالت مطبوعات و اصحاب رسانه یادآوری و تذکر استفاده از ماسک به مردم استان است.

به گفته وی بیماری کرونا نه درمان دارد و نه واکسن از این رو وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز مطرح کرد که مقدمات تولید واکسن در کشور انجام شده است.

رضایی اضافه کرد: برای رسیدن به مراحل کار آزمایی و پیشرفت خوب برای تولید واکسن کرونا یکسال دیگر زمان نیاز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند،گفت:‌ قرار شد شیوه نامه‌ای تنظیم شود و از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در مجامع عمومی از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی اجباری شود که ممکن است جریمه‌هایی برای این مهم صورت بگیرد.

استاندار اصفهان بیان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان برخورد سازنده و موثری با این بیماری داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار