علیرضا آشناگر:
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان با اشاره به کارنامه قابل‌قبول شبکه بهداشت و درمان در مدیریت ویروس کرونا گفت: برنامه عملیاتی و راهبردی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برای کنترل این ویروس ارائه شود.
کد خبر: ۸۶۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 28 June 2020

آمار مبتلایان استان سمنان در موج اخیر نگران‌کننده نیست

استاندار سمنان بعدازظهر یکشنبه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان این استان در مدیریت ویروس کرونا کارنامه قابل‌قبولی دارند، اظهار داشت: برنامه عملیاتی و راهبردی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برای کنترل این ویروس به ستاد مقابله با کرونا ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آمارهای ابتلاء و مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس خطرناک در استان نسبت به سایر استان‌های کشور روند کاهش داشته است، تصریح کرد: با توجه به هم‌جواری سمنان با هشت استان بزرگ کشور که کانون‌های شیوع کرونا بودند، وضعیت این استان با تلاش‌های کم‌نظیر دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود به‌خوبی مدیریت شد.

علیرضا آشناگر بابیان اینکه در مقطعی که به‌واسطه شیوع کرونا همگی دچار غافلگیری شدیم، کادر بهداشت و درمان با تلاشی مؤثر و سپری کردن روزهایی سخت اقدامات ارزشمندی را در راستای کنترل و درمان این بیماری انجام دادند، خاطرنشان کرد: نمودارهای احصاء شده در سطح استان نشان‌دهنده وضعیت کلی نزولی این بیماری و البته در برخی موارد فراز و نشیب‌های موردی در استان سمنان است.

آشناگر با تأکید بر اینکه کرونا همچنان وجود دارد و مردم باید به رعایت اصول بهداشتی اهتمام بیشتری بورزند، افزود: در شرایط اقتصادی فعلی نمی‌توان با اعمال فشار و ایجاد محدودیت‌های مختلف موجب ایجاد ضرر و زیان برای مردم شد.

وی گفت: ضروری است ضمن بالا بردن سطح آمادگی‌ها به دنبال ارائه راهکارهای مناسب جهت کنترل این بیماری باشیم و درعین‌حال انجام امور روزمره و زندگی عادی مردم نیز مختل نشود.

استاندار سمنان با تأکید بر ضرورت اجرای نکات بهداشتی در دستگاه‌های اجرای، پادگان‌های نظامی و اماکن عمومی بیان کرد: همراهی تمامی اقشار مختلف مردم و مسئولان برای تحقق اهداف و برنامه‌های ستاد ملی کرونا در کشور و استان سمنان لازم است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار