مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای البرز با اشاره به اینکه آب سرد و خروشان رودخانه کرج به هیچ وجه مناسب شنا کردن نیست و هشدارها در خصوص نزدیک نشدن به این رودخانه همچنان پا برجاست گفت: روز گذشته جسد یک مرد ۳۵ ساله پس از پنج روز از رودخانه خارج شد.
کد خبر: ۸۶۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ 28 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» عباسعلی کیخایی در خصوص آخرین وضعیت رودخانه کرج و هشدارهای آب منطقه‌ای به مردم گفت: این روزها آب رودخانه کرج سرد و خروشان است و اگر فردی به داخل آن سقوط کند به دلیل دمای پایین آب قدرت عکس‌العمل خود را ظرف ۲۰ ثانیه از دست می‌دهد.

کیخایی افزود: این وضعیت باعث شده حتی شناگران ماهر هم در رودخانه کرج دچار حوادث ناگوار شوند در حدی که در این رودخانه شاهد مرگ نجات غریق هم بوده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه هشدارهای آب منطقه‌ای در خصوص نزدیک نشدن به رودخانه‌های استان به خصوص رودخانه کرج همچنان پابرجاست اعلام کرد: در طول این مدت اقدامات تبلیغی، آگاه‌سازی، حضور گشت‌های آب منطقه‌ای، نصب بنرهای هشدار دهنده و ... تا حدی اثربخش بوده است اما مشکل اصلی اینجاست که بسیاری از قربانیان رودخانه کرج مسافر هستند و از قبل نسبت به این هشدارها آگاهی ندارند.

کیخایی تصریح کرد: به همین دلیل در حال راه‌اندازی یک سامانه پیامکی هستیم تا به محض ورود به جاده چالوس هشدارهای لازم به مسافران ارسال شود.

وی در خصوص استقرار غواصان در مناطق خطرناک رودخانه هم گفت: برای این غواضان لباس مناسب غواصی خریداری شده است تا در صورت بروز حادثه با تجهیزات مناسب امدادرسانی کنند.

کیخوایی در پایان خاطرنشان کرد: اخیراً یک سازمان مردم نهاد هم برای کمک به کاهش حوادث رودخانه کرج و جلوگیری از غرق شدگی در این رودخانه تشکیل شده است که با آب منطقه‌ای همکاری لازم را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار