در بخش کشاورزی ودامپروری
استان اصفهان رتبه نخست صدور مجوز تأسیس واحد‌های تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی و دامپروری را در کشور کسب کرد.
کد خبر: ۸۶۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ 27 June 2020

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: در سه ماهه نخست امسال،۸۹۳ پروانه مجوز راه اندازی واحد‌های تولیدی و خدماتی به کشاورزی و دامپروی در این استان صادر شده که ۲۴۴ پروانه آن مربوط به تولید محصولات گلخانه‌ای بوده است.
مهدی تقی‌پور، این استان را همچنین در زمان صدور مجوزگلخانه، دامپروری و صنایع تکمیلی و تبدیلی دارای رتبه نخست کشور دانست و افزود: هم اکنون این زمان صدور از ۱۲۰ روز در پارسال به ۶۱ روز و در خصوص گلخانه‌ها به ۲۴ روز رسیده است.
وی ایجاد شبکه‌های مهندسی در نزدیک‌ترین نقطه ارتباط با بهره‌برداران و تولیدکنندگان را گامی موثر در تسهیل ارائه خدمات بیان و تأکید کرد: کاهش زمان‌بری صدور مجوز‌ها گامی موثر در جذب سرمایه‌های مردمی در بخش کشاورزی است.

سرانه مصرف سموم دفع آفات گیاهی در استان اصفهان کمتر از نصف میانگین کشوری

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، میزان مصرف این سموم را در کشور سالانه ۲۵ میلیون لیتر و در استان اصفهان هم ۷۰۰ هزار لیتر برشمرد و گفت: با این میزان مصرف و احتساب جمعیت، سرانه مصرف سم در کشور و استان اصفهان به ترتیب ۳۳ صدم لیتر و ۱۶ صدم لیتر است.
تقی پور، نوع سم مصرفی، زمان مصرف و نوع محصول تولیدی، ساماندهی و نظارت بر فعالیت ۳۰۰ فروشگاه سموم دفع آفات گیاهی و ۷۰ مرکز گیاه پزشکی استان اصفهان از جمله شناسایی آفات و فروش سم فقط از طریق نسخه‌های گیاه پزشکی را از علل پایین بودن سرانه مصرف سموم در استان اصفهان دانست.
وی گفت: با ساماندهی فروشگاه‌های سم فروشی، فروش سموم غیر استاندارد در استان اصفهان به صفر رسیده است.
استان اصفهان با ۵۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید حدود پنج و نیم میلیون تن انواع محصول کشاورزی از قطب‌های مهم کشور در این زمینه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار