مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو گفت: پایین بودن متوسط مصرف آب خانگی در اصفهان نسبت به سطح استاندارد نشان دهنده فرهنگ سازی درست، مدیریت موفق در این زمینه و بسیار تحسین برانگیز است.
کد خبر: ۸۶۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 26 June 2020

صدیقه ببران اظهار داشت: نزدیک به سه دهه است که هفته اول تیرماه هر سال، «هفته صرفه‌جویی در مصرف آب» نامگذاری شده است؛ به منظور لزوم توجه همگانی، از سال گذشته این هفته با نام «صرفه‌جویی در آب و برق» عنوان می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری آخرین روز هفته «صرفه‌جویی در مصرف آب و برق» تصریح کرد: امروز با عنوان «مدیریت مصرف آب و انرژی و آموزه‌های دینی» نامگذاری شده است؛ با توجه به اهمیت صرفه‌جویی در نگاه دینی می‌توان مطابق با نیازهای واقعی جامعه و تغییر نوع مصرف و بازنگری در زمان و مکان، زمینه مصرف بهینه آب و برق را فراهم کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو با اشاره به اینکه آموزه‌های اسلام در بخش اقتصاد و اخلاق به مدیریت مصرف انرژی توجه ویژه ای کرده است، بیان داشت: در این روز با توصیه‌های ائمه جمعه و با تکیه بر اصول و آگاهی مردم از سیره عملی پیشوایان دین بر فرهنگ صرفه‌جویی و مصرف صحیح آب و برق تاکید می‌شود.

مصرف بهینه آب خانگی در اصفهان تحسین برانگیز است

وی متوسط مصرف آب خانگی برای هر خانوار اصفهانی که ۱۱ مترمکعب در ماه است را تحسین کرد و افزود: در شرایطی که وضعیت آب در فلات مرکزی و به ویژه استان اصفهان بحرانی است پایین بودن متوسط مصرف آب خانگی در اصفهان نسبت به سطح استاندارد نشان دهنده فرهنگ سازی و مدیریت موفق آبفا در این استان است.

ببران کمبود منابع آب شیرین را یک مساله جهانی اعلام کرد و گفت: موضوع آب در کشور و استان اصفهان جدی است به طوری که جلسه چند روز گذشته شورای معاونان به وضعیت آب در استان اصفهان تخصیص یافت؛ صرفه‌جویی، بهره‌وری و استفاده مجدد آب در طول سال با مشارکت تمام افراد جامعه محقق می‌شود.

مشارکت همگانی در مصرف بهینه آب

وی به تابستان زودرس امسال هم اشاره‌ای کرد و افزود: امروزه به مشارکت همگانی در بهینه سازی مصرف آب نیازمندیم تا ماه‌های تابستان به ویژه تیر و مرداد را با افت فشار حداقلی و قطعی آب بگذرانیم.

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه با تاکید بر اصلاح الگوی کشت متناسب با اقلیم خشک اصفهان و اجرای طرح سازگاری با کم آبی تاکید کرد: نقش رسانه‌ها در افزایش آگاهی بخشی به جامعه در مصرف بهینه انرژی آب و برق مهم است تا برنامه اصلاح الگوی کشت و بازچرخانی آب به عنوان ارکان مؤثر در بهینه سازی مصرف آب فرهنگ سازی شود.

ببران با اشاره به اینکه آب به عنوان ماده حیاتی مقوله همگانی و میان بخشی و به وزارت نیرو محدود نمی‌شود، گفت: تمام سازمان‌ها با نظارت استانداری باید راهکارهای بهینه سازی مصرف آب در تمام بخش‌های شرب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست را فراهم کنند؛ صرفه‌جویی آب و برق مختص به یک هفته نیست و لازم است از طریق آموزش و فرهنگ سازی در طول سال اجرا شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار