مسئول واحد نظارت بر مراکز درمان سو مصرف مواد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در استان اصفهان ۲۳۱ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر وجود دارد که ۱۹۰ مرکز در شهر اصفهان و ۱۳۱ مرکز در شهرستان‌های استان قرار دارد که به درمان افراد مبتلا به اعتیاد کمک می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲ 26 June 2020

محمدرضا اکبری اظهار کرد: در بحث پیشگیری از اعتیاد، آموزش و اطلاع رسانی درباره مضرات مواد مخدر در محیط‌های آموزشی که گروه‌های سنی مختلف در آن حضور دارند اثربخشی بیشتری دارد.

وی ادامه داد: در استان اصفهان ۲۳۱ مرکز درمان سو مصرف مواد مخدر وجود دارد که ۱۹۰ مرکز در شهر اصفهان و ۱۳۱ مرکز در شهرستان‌های استان اصفهان قرار دارد که به درمان افراد مبتلا به اعتیاد کمک می‌کنند، در این مراکز تیم‌هایی متشکل از پزشکان متخصص و افرادی که درباره درمان سو مصرف مواد مخدر آموزش دیده‌اند، روانشناسان تخصصی که در این زمینه تخصص دارند و پرستاران آشنا با درمان سو مصرف مواد مخدر دارند فعالیت می‌کنند.

مسئول واحد نظارت بر مراکز درمان سو مصرف مواد معاونت درمان تصریح کرد: یک مرکز درمان سو مصرف مواد مخدر در یکی از روستاهای ورزنه به صورت شبانه روزی فعال است، نظارت بر مراکز سو مصرف مواد مخدر به صورت جدی از طرف کمیته نظارت وجود دارد و بازدیدهای دوره‌ای و فصلی از هر مرکز در سال انجام می‌شود، در بازدیدها هر دو جنبه کمی و کیفی درباره این مراکز در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته انجام شد، بیمارستان مدرس برای کودکان و نوجوانان مبتلا به اعتیاد به صورت تخصصی فعالیت می‌کند، اما مراجعه به این بیمارستان و بخش اعتیاد کودکان و نوجوانان کم است، یکی از دلایل کمبود مراجعین در این بخش این است که اکثر خانواده‌ها نمی‌خواهند برچسب اعتیاد به فرزندشان بخورد و به همین دلیل به این مرکز مراجعه نمی‌کنند.‌

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار