کد خبر: ۸۶۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 25 June 2020
تابناک/پمدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با بیان اینکه گسست نسلی با توجه به فاصله سنی و پارامترهای مختلف در طول تاریخ همواره وجود داشته است، گفت: ضرورت توجه به ضریب این گسست، فراوانی، افزایش و کاهش آن در نسل حاضر لازم و ضروری است.
آسیب و بحران نتیجه عدم مراقبت از گسست بین نسلی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نادر جهان‌آرای ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی راهکارهایی برای گسست نسلی در سالن اجتماعات اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) اظهار کرد: در طول تاریخ همواره نگرانی و گسست نسلی وجود داشته اما ضرورت توجه به  ضریب این گسست، فراوانی، افزایش و کاهش آن در نسل حاضر لازم و ضروری است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مقوله ضریب گسست در جامعه امروز که  باید بر اساس نرم، زمان و مکان مختلف، مراقبت صورت بگیرد، گفت: فاصله سنی بین والدین با فرزندان، فرزندان با یکدیگر، دانش‌آموزان با کادر آموزشی در مدرسه از مقولات مهم گسست نسلی است که روان شناسان به‌صورت فردی و جمعی در سطوح مختلف آن را موردبررسی قرار می‌دهند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با بیان اینکه باید گسست نسبی بین فرد با همسر، فرد با فرزندان و فرد با جامعه مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: گسست نسلی با توجه به فاصله سنی و پارامترهای مختلف همواره وجود داشته اما باید مراقب بود که گسست نسبی با نرم جامعه فاصله چندانی نداشته باشد.

وی با اشاره به‌ نظام خلقت و وجود گسست نسلی در ادوار مختلف بیان کرد: در هر جامعه‌ای به‌طور طبیعی مقتضیات نسل قبلی با مقتضیات نسل بعدی متفاوت است، باید مراقب بود که این تفاوت‌ها منجر به آسیب نگردد چراکه آسیب از تفاوت‌ها موجب انفکاک ارزشی و فرهنگی می‌شود.

گفت‌وگوی بین نسلی راهکار مناسب برای شناخت تفاوت نسل‌ها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه موضوعات مختلفی که منجر به گسست نسلی و انفکاک ارزشی و فرهنگی می‌شود باید موردبررسی قرار بگیرد، اظهار کرد: نتایج نشست‌هایی ازاین‌دست با  تأکید بر محور گفتگوی بین نسلی، بسیار مهم و راهگشاست.

زهرا یعقوب نژاد گفت‌وگوی بین نسلی را راهکار مناسبی برای شناخت تفاوت‌های نسل‌ها عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه‌های خوب استان گیلان، طرح موافقت‌نامه در این حوزه  با آموزش‌وپرورش بوده که نشان‌دهنده تعامل و دغدغه آموزش‌وپرورش در خصوص مشکلات دانش‌آموزان می‌باشد.

وی با بیان اینکه موافقت‌نامه آموزش‌وپرورش طرحی با جامعه هدف دانش‌آموز، اولیا و مربیان می‌باشد، گفت: برگزاری کارگاه‌های کار گروهی، گفت‌وگو و همدلی، درک متقابل والدین و فرزندان، دانش‌آموزان با کاد‌ر آموزشی از نتایج نشست تأکیدی این طرح بوده که با محور گفت‌وگوی بین نسلی خواهد بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به اینکه در نظام آموزشی کتاب‌های تخصصی در حوزه سواد رسانه‌ای و تفکر و سبک زندگی وجود دارد که می‌تواند راهگشایی برای دانش‌آموزان باشد، تصریح کرد: باوجود تألیف کتاب‌های تخصصی اما تا امروز دبیران متخصص این حوزه برای تأثیرگذاری در زندگی دانش‌آموزان در کلاس حاضر نمی‌شوند و دبیران سایر گروه‌ها مسؤولیت تدریس این درس را بر عهده می‌گیرند.

یعقوب نژاد عدم وجود دبیر تخصصی در درس‌های مؤثر در حوزه فرهنگی مانند سواد رسانه‌ای و تفکر و سبک زندگی را دلیل ابتر ماندن نتایج آموزش این کتب در آموزش‌وپرورش دانست و افزود: با پیگیری در این حوزه، خواهان تربیت آموزش دبیران متخصص در دانشگاه فرهنگیان و تربیت‌معلم بوده  و پیگیر این موضوع خواهیم بود.

به گزارش فارس، اختلافات فکری و تفاوت در نوع نگرش میان نسل جوان و سایر نسل‌ها، مقتضیات نسل قبلی با شرایط و مقتضیات نسل بعدی را  متفاوت کرده است، لذا مراقبت از آن در جامعه برای جلوگیری از ایجاد آسیب و بحران از تفاوت بین نسلی لازم  و ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار