کد خبر: ۸۶۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰ 24 June 2020
 

تابناک/رفیعی گفت: از روز جمعه با نفوذ جریان‌های خنک شمالی در برخی استان‌ها رگبار باران همراه با رعد و برق خواهیم داشت.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از استمرار بارش باران در برخی نقاط خبر داد و گفت: روز جمعه تا یکشنبه با گذر متناوب امواج تراز میانی جو و نفوذ جریان‌های خنک شمالی به سواحل دریای خزر در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و همچنین در گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، وزش باد، کاهش نسبی دما و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی امروز و فردا در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

رفیعی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است، بیان کرد: در نوار شمالی شاهد روند افزایش دما و در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، بارش پراکنده باران رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی پنج روز آینده در شمال شرق و شرق وزش باد‌های شدید و در منطقه زابل باد و گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما در برخی نقاط خبر داد و گفت: روز‌های جمعه و شنبه در شمال غرب و سواحل شمالی کشور و طی روز‌های شنبه و یکشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال شرق کاهش نسبی بین ۵ تا ۸ درجه پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از اواخر پنج شنبه تا شنبه دریای خزر مواج است، گفت: روز جمعه در استان‌های ساحلی خزر و شنبه علاوه بر استان‌های ساحلی در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز آسمان پایتخت صاف گاهی همراه با وزش باد است.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان از کاهش دما در پایتخت خبر داد و گفت: امروز بیشینه دمای تهران ۳۶ درجه و فردا ۳۹ درجه سانتی گراد است، اما مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که طی روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه دما کاهشی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار