مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با توجه به وضعیت "قرمز" این استان در بحث کرونا، در نامه‌ای به رییس جمهور خواستار ارسال بیشتر تجهیزات و امکانات مقابله‌ای، تشخیصی و درمانی به این استان و اعمال محدودیت‌های جدی برای کنترل و مهار این بیماری شدند.
کد خبر: ۸۶۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 24 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،عبدالرضا مصری رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، در این خصوص، گفت: متاسفانه کرمانشاه در شرایط خوبی به لحاظ شیوع کرونا به سر نمی برد و در وضعیت قرمز قرار دارد و این شرایط می طلبد مردم و مسئولین در کنار هم تلاش بیشتری برای مهار این بیماری داشته باشند.

وی افزود: جهت کنترل بیماری، اقدام اول باید از سوی دولت در بحث تامین تجهیزات و امکانات مقابله ای با این بیماری صورت گیرد و ستاد ملی کرونا باید نیازهای استان را در بحث مقابله با کرونا مرتفع کند.

این نماینده مجلس محور دوم مقابله با کرونا را تفویض اختیارات استانی جهت اعمال محدودیت های کرونایی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه تا حد زیادی اختیارات به استانها واگذار شده و عملا استانداران محدودیتی در اعمال محدودیت های کرونایی ندارند و این محدودیت ها باید به صراحت اعلام و اعمال شود.

مصری تصریح کرد: با توجه به شرایط قرمز کرونا کرمانشاه بلحاظ کرونا، باید محدودیت های جدی در حوزه برپایی مراسم عروسی و عزا و نیز بحث گردشگری در استان اعمال شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه محور سوم و اصلی مقابله با کرونا را رفتار بهداشتی خود مردم عنوان کرد و افزود: نقش مردم در پیشگیری از این بیماری غیرقابل انکار است. مردم باید بدانند که اگر به رفتارهای خطرناک خود از جمله تردد غیرضروری در سطح جامعه و عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی ادامه دهند، تا مدت طولانی وضعیت کرونا در استان به همین منوال و در وضعیت قرمز ادامه خواهد داشت.

مصری تصریح کرد: سیستم بهداشت و درمان ماه هاست که با این بیماری درگیر است و اگر مردم رعایت نکنند بار سنگین‌تری به این سیستم تحمیل می‌شود و این امر بهداشت و درمان ما را دچار چالش می کند. مردم برای کمک به این نیروهای فداکار باید بیش از پیش رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری را داشته باشند.

این نماینده مجلس در ادامه از ارسال نامه مجمع نمایندگان استان به رییس جمهور در خصوص ارسال تجهیزات و امکانات درمانی و محافظتی به استان در زمینه مقابله با کرونا یاد کرد و افزود: هدف از ارسال این نامه دریافت های کمک های اعتباری و تجهیزاتی بیشتر در بحث مقابله با کرونا است.

مصری تصریح کرد: وضعیت استان بگونه ای است که همه باید نهایت تلاش را بکارگرفته و هر اقدامی که منجر به کنترل بیماری می شود را انجام دهند تا بتوانیم به یاری خداوند این مرحله بیماری را پشت سر بگذاریم.

در نامه مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به رییس جمهور بر تشکیل فوری ستاد مدیریت بحران و اعزام نماینده تام الاختیار رییس جمهور به استان تاکید و از رییس جمهور درخواست شده تا کرمانشاه به طور کامل قرنطینه شده و از هرگونه مسافرت به این استان ممانعت به عمل آید.

همچنین در این نامه بر اعزام پزشکان، پرستاران و کادر درمانی جهت خدمات رسانی در شهرستانهای با وضعیت نامناسب کرونا تاکید شده و تقاضای افزایش تست های کرونا و ارسال تجهیزات و امکانات بهداشتی، درمانی و ضدعفونی شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار