اصغر پیرهادی گفت: وسعت اراضی استان همدان به ۲ میلیون هکتار می‌رسد که ۹۳۴ هزار هکتار آن دارای نقشه کاداستر بوده و حجم زیادی از این رقم مربوط به اراضی منابع طبیعی است که سه ماهه ۱۵۰ هزار هکتار حدنگاری شد.
کد خبر: ۸۶۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 23 June 2020
مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان گفت: ۱۶ هزار و ۷۳۲ فقره سند تک برگی سه ماهه نخست امسال در این استان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، پیرهادی بیان کرد: در زمینه کاداستر با ادارات مختلف جلسه برگزار شد که در بین آن‌ها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری خوبی داشته که در سه ماهه امسال ۱۵۰ هزار هکتار طرح کاداستر اجرا شد.

وی اضافه کرد: وسعت اراضی استان همدان به ۲ میلیون هکتار می‌رسد که ۹۳۴ هزار هکتار آن دارای نقشه کاداستر بوده و حجم زیادی از این رقم مربوط به اراضی منابع طبیعی است که سه ماهه ۱۵۰ هزار هکتار حدنگاری شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان یادآوری کرد: طبق قانون حدنگاری، از یکم فروردین امسال ارائه خدمت به دفترچه‌های سند را منوط به داشتن سند تک برگ بوده، اما به علت همزمانی این زمان با شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از افزایش مراجعه مردم، سامانه همیار سند طراحی شد.

پیرهادی افزود: به منظور ارائه خدمات الکترونیکی ثبتی و سیاست‌های برون‌سپاری تهیه نقشه عرصه، سامانه درخواست الکترونیکی خدمات ثبتی"همیارسند"به آدرس HAMAYARSANAD.IR راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این سامانه، شهروندان بدون نیاز به حضور فیزیکی در ثبت احوال و تنها با ثبت درخواست در سامانه و دریافت کُد رهگیری تمامی درخواست‌های خود را از طریق الکترونیکی پیگیری می‌کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان بیان کرد: پس از درخواست الکترونیکی خدمات توسط متقاضی و دریافت کد رهگیری، تمامی مراحل به صورت پیامکی به صاحب سند اطلاع رسانی شده و مدارک بارگذاری شده در سامانه توسط کارشناس اداره ثبت بررسی می‌شود.

پیرهادی ادامه داد: در صورت نیاز به تهیه نقشه مراتب به متقاضی از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی می‌شود تا با ورود مجدد به سامانه "همیارسند" نسبت به انتخاب گزینه تهیه نقشه توسط "نقشه بردار ثبت" یا توسط "نقشه بردار «اس. اس. بی. آر» اقدام کند.

وی اظهار داشت: برای ۷۰ نفر از مهندسان نقشه بردار ذیصلاح دارای دانشنامه یا عضو نظام مهندسی ساختمان، دوره‌های تئوری و عملی صدورپروانه «صلاحیت تهیه نقشه عرصه» برگزار شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان گفت: طبق ماده آیین نامه، این سازمان مکلف به برون سپاری تهیه نقشه عرصه با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار و کاهش تلاف وقت مردم شد.

پیرهادی با بیان اینکه بخش زیادی از خدمات ثبت اسناد الکترونیکی شده است اظهار داشت: ۱۰۰ درصد ثبت و تاسیس و تغییر شرکت به طور کامل الکترونیکی است و با ورود به سایت سازمان در هر نقطه از کشور و دریافت کد شناسه، تمامی خدمات در سایت بارگزاری شده ومتقاضی مدارک را از طریق پست برای این مجموعه ارسال می‌کند.

وی اظهار داشت: ثبت اسناد یکی از دستگاه درآمدزا کشور است در صورتی برای سال ۹۸ این مجموعه کسب درآمد هشت میلیارد تومانی را متعهد شده بود، اما ۳۹ میلیارد تومان محقق و ب. خزانه واریز شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان بیان کرد: یکی دیگر از وظایف ثبت اسناد وصول مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی بوده که در سال گذشته بیش از ۲۶۸ میلیارد تومان از مطالبات وصول شد که بیشتر این مطالبات مربوط به بانک‌ها سپس مهریه بوده است

پیرهادی ادامه داد: ۱۸ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها و موسسات وصول شد که نسبت به سه ماهه سال گذشته که ۲۵ میلیارد تومان بوده روند کاهش داشته است و علت این روند سیاست‌های دستگاه قضا در شرایط کرونایی برای جلوگیری از خارج شدن تولید و صدور نشدن چک ها، سازمان ثبت تعاملی عمل کرد.

پیرهادی بیان کرد: شمار اسناد بازداشتی از چهارهزار و ۳۹ مورد در سه ماهه سال گذشته به سه هزار و ۷۴۵ فقره در فصل بهار امسال کاهش داشته است که این روند کاهش بیانگر کاهش اخلاف بین مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار