ایسنا/کرمانشاه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از صدور مجوز تاسیس پارک علم و فناوری سلامت در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 23 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل زا ایسنا،دکتر فرید نجفی اظهار کرد: مرکز رشد دانشگاه در واقع یک انکوباتور برای شرکت های دانش بنیان است و شرکت هایی که در حوزه فناوری سلامت فعالیت دارند پس از طی مراحل پیش رشد و رشد باید خارج شوند و در پارک علم و فناوری فعالیت خود را ادامه دهند.

وی افزود: تاکنون تنها در شهرهای بزرگ مانند مشهد و تهران علاوه بر پارک علم و فناوری وزرات علوم، پارک وزارت بهداشت نیز وجود داشت و با توجه به اهمیت این مسئله جهت پیشرفت فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت، وزارت بهداشت صدور مجوز ایجاد پارک علم و فناوری سلامت را در شهرهای بزرگ و برای هر کلان منطقه در دستور کار قرار داد.

نجفی تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با رتبه بسیار خوبی که در حوزه فناوری به دست آورد و در نهایت با ارائه درخواست توسط حوزه معاونت تحقیقات و فناوری و ارسال آن به شورای گسترش دانشگاه‌ها موفق شد مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت در استان را دریافت کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این موفقیت بسیار بزرگی است و در آینده نتایج و ثمرات بسیار ارزشمندی را در حوزه علم و فناوری سلامت برای دانشگاه علوم پزشکی و همچنین استان کرمانشاه درپی خواهد داشت.

وی یادآور شد: با صدور این مجوز، کرمانشاه تنها استان غرب کشور است که دو پارک علم و فناوری خواهد داشت. یکی پارک وزارت علوم که مجوز آن به جهاد دانشگاهی داده شده و دیگری پارک علم و فناوری سلامت که مجوز آن به دانشگاه علوم پزشکی داده شده است.

نجفی افزود: آنچه در این پارک اتفاق می افتد به اینگونه است که شرکت هایی که از مرحله رشد در انکوباتور خارج می شوند وارد پارک می شوند و دارای یک سری امتیازات از جمله معافیت های مالیاتی می‌شوند که یک امتیاز بزرگ است .

وی یادآور شد: تا پیش از این شرکت های ما باید وارد پارک وزارت علوم می شدند که با دریافت این مجوز تمام شرکت هایی که در حوزه سلامت کار می کنند پس از طی مرحله رشد و پیش رشد وارد پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه می شوند.

نجفی تصریح کرد: همچنین کلان منطقه ما با دریافت این مجوز می تواند تمام شرکت های فعال حوزه سلامت در استانهای همجوار را نیز زیر پوشش قرار دهد.

وی افزود: به دلیل امکانات بسیار خوبی که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وجود دارد، این شرکت ها می توانند پس از ورود به پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه، جهت ارائه محصولات در بازار به سرعت پیشرفت کنند و محصولات خود را روانه بازار نمایند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار