مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خواستار استفاده از ظرفیت‌ فضای مجازی برای تدارک برنامه‌های ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان شد.
کد خبر: ۸۶۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 22 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهرام فاضلی امروز(دوم تیر) در ستاد اوقات فراغت بچه‌های مسجد، با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی مسجدی‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان، گفت: فضای مجازی فرصت خوبی برای تدارک برنامه های اوقات فراغت، به ویژه در تابستان امسال که با شیوع کرونا مواجه ایم فراهم کرده که مسجدی‌ها نباید از ظرفیت‌ غافل شوند.

فاضلی در ادامه با اشاره به محدودیت های کرونایی ایجاد شده برای استفاده حضوری از فضاها برای برگزاری برنامه های اوقات فراغت در مساجد، گفت: به محض برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی با نظر ستاد ملی کرونا تمامی مکان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری ویژه برنامه‌های اوقات فراغت اختصاص پیدا خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ضرورت راه اندازی "مسجد تی وی" در کرمانشاه، خواستار پیگیری برای اخذ مجوز راه اندازی آن شد و گفت: برای راه اندازی "مسجد تی وی" در کرمانشاه از هر آنچه در توان داریم، مضایقه نخواهیم کرد.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه تعطیلی های کرونایی فرصت خیلی خوبی برای انجام کارهای زیربنایی و زیرساختی است، گفت: باید از این فرصت برای انجام کارهای زیرساختی ایجاد سینما سیار کرمانشاه استفاده شود.

وی در ادامه پیشنهاد ایجاد دو سینما در شهر کرمانشاه یکی در محل مجتمع فرهنگی بعثت(محل فعلی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه) و دیگری در مجتمع شهید آوینی کرمانشاه را مطرح کرد و افزود: باید مقدمات ایجاد این دو سینما البته با حفظ کاربری‌های فعلی و به ویژه اجرای تئاتر در مجتمع شهید آوینی فراهم شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاهبا اشاره به قرار گیری این دو مکان در مناطق ضعیف شهر کرمانشاه از نظر امکانات فرهنگی، اضافه کرد: مجتمع شهید آوینی شهر کرمانشاه با توجه به قرار گرفتن در مرکزیت شهر کرمانشاه ظرفیت خیلی خوبی برای تبدیل شدن به سینما دارد و این مجتمع هم اکنون برای تبدیل شدن به سینما فقط مشکل تجهیز مبلمان(صندلی) و سیستم صوتی و نور دارد.

فاضلی تاکید کرد: باید برای ایجاد این دو سینما در شهر کرمانشاه به سمت استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برویم.

 

بیش از ۳۰ هزار نفر در عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه هستند

 

حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با اشاره به فعالیت ۵۶۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۳۰ هزار نفر که هشت هزار نفر از آنها در سال گذشته اضافه شده‌اند، در این کانون ها عضویت دارند و از فعالیت های گسترده فرهنگی، هنری، قرآنی، آموزشی، کتابخانه ای، ورزشی و اردویی کانون ها بهره می‌برند.

کلات پور با اشاره به در برنامه بودن طرح هایی مثل زیارت مجازی، برپایی نمایشگاه های مجازی کتاب، عکس، دلنوشته و... از سوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در فصل تابستان، گفت: همچنین برای برگزاری آموزش های مجازی مرتبط با سواد رسانه ای، آموزش بورس و... در این کانون ها برنامه ریزی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه سپس با اشاره به در برنامه بودن تخصصی شدن کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: به عنوان مثال یکی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان کنگاور به طور تخصصی به حوزه آموزش بورس ورود کرده و امید است بتواند با ارائه خدمات خوب به مسجدی‌ها زمینه ورود موفق آنها به بورس را فراهم کند.

 طرح سه‌شنبه‌های کرامت در مساجد کلید خورد

کلات پور در ادامه اشاره ای هم به کلید خوردن طرح کشوری سه شنبه های کرامت در مساجد داشت و گفت: در این طرح نخبگان و خانواده‌های شهدا شناسایی و برای حضور در مساجد فراخوان می‌شوند که از این طریق زمینه آشنایی بیشتر مردم با این چهره های شاخص فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: در طرح سه‌شنبه‌های کرامت بین نماز مغرب و عشا از نخبگان و خانواده های شهدا در مساجد تجلیل خواهد شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار