مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از شروع برنامه کاهش کاربرد دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت از امروز(اول تیر) خبر داد و افزود: این دفترچه‌ها تا پایان آذر امسال حذف می شوند.
کد خبر: ۸۶۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 21 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،کیومرث مظفری با اشاره به شروع برنامه کاهش کاربرد دفترچه های کاغذی بیمه سلامت، گفت: در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه و بحث استقرار نظام الکترونیک در ثبت خدمات درمانی، دارویی و تشخیصی، از امروز(یکشنبه) برنامه کاهش کاربرد دفترچه های کاغذی بیمه سلامت در استان کلید می خورد.

وی در خصوص نحوه اجرای این طرح گفت: در همین راستا سامانه الکترونیکی تعریف شده که تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت به آن متصل هستند. این سامانه در مرحله اول طرح به عنوان سامانه استحقاق سنجی نامگذاری شده است، به اینصورت که فرد تنها با شماره ملی خود به مطب، درمانگاه و ... مراجعه کرده و با وارد کردن شماره ملی هویت سنجی شده و خدمات دریافت می‌کند.

وی افزود: فعلا حذف دفترچه در این مرحله صورت نمی گیرد و ارائه خدمات بصورتی است که کاربرد دفترچه کاهش می یابد تا به تدریج بتوان آن را حذف کرد.

مظفری خاطرنشان کرد: برنامه داریم نهایتا تا پایان آذرماه دفترچه درمانی بیمه سلامت را بطور کامل حذف کرده و خدمات درمانی در مراکز طرف قرارداد بصورت الکترونیکی ارائه شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه این طرح مقدمه ای برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی است، گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در حال حاضر در تمام شهرستانهای استان بجز کرمانشاه به اجرا درآمده و با اجرای این طرح عملا مقدمه اجرای طرح نسخه نویسی در شهرستان کرمانشاه هم فراهم خواهد شد.

مظفری به دیگر طرح های الکترونیکی بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمام بیمارستان های دانشگاهی به سامانه "تبادل الکترونیکی اسناد" وصل شده اند و با اتصال به این سامانه نیازی به ارائه دفترچه در بیمارستانها نخواهد بود.

وی افزود: بیمارستانهای غیردانگشاهی هم تا پایان شهریور به این سامانه متصل شده و عملا دیگر نیازی به استفاده از دفترچه در هیچ یک از بیمارستانهای استان نخواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم کاهش مراجعه کنندگان به مراکز بیمه سلامت گفت: در همین راستا بیمه شدگانی که مددجوی بهزیستی بوده و اعتبار دفترچه آنها تا 31 خرداد ماه امسال تمام شده و هنوز برگه سفید در دفترچه خود دارند، دفترچه آنها قابل اعتبار است و می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: بیمه شدگان ایثارگران هم به همین نحو اگر اعتبار دفترچه آنها تا پایان خردادماه امسال تمام شده و هنوز برگه سفید دردفترچه دارند، می‌توانند بدون مراجعه برای تمدید دفترچه، از آن استفاده کنند.

مظفری تاکید کرد: برای بیمه شدگان روستایی و بیمه شدگان بیمه همگانی هم مهلت تمدید شش ماهه در اسفندماه سال گذشته در نظر گرفته شده، به این صورت که دفترچه این افراد بعد از اتمام مهلت اعتبار، تا شش ماه دیگر قابل استفاده است و این افراد می توانند برای یک بار از این مهلت شش ماهه تمدید اعتبار استفاده کنند و پس از آن باید برای گرفته دفترچه جدید اقدام کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار