معاون شهردار قم با بیان اینکه ۲ هزار هکتار از مساحت قم را سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهد گفت: استان قم ۱۳ هزار هکتار بافت فرسوده و به‌صورت مصوب نزدیک به ۱۶۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲ 21 June 2020

به گزارش تابناک قم، غلامرضا جانقربان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن کرامت استانداری، با بیان اینکه در اتوبان قم- تهران، جاده اراک،جاده کاشان و جعفریه در بخش امداد جاده‌ای با کمبود آتش‌نشانی روبرو هستیم، اظهار داشت: سالیان سال است این موضوع در دستور کار استان قرارگرفته اما هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است و هر هفته شاهد حریق در این محدوده‌ها هستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه شهرداری وظیفه‌ای در اطفای حریق‌های جاده‌ای ندارد، گفت: با توجه به اینکه دستگاه‌ها باید به‌صورت قطره‌چکانی در اطفای حریق در جاده‌ها اقدام کنند حداقل در اتوبان قم- تهران به چند ایستگاه آتش‌نشانی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در بخش اعتبارات سرمایه‌ای هیچ مبلغی به شهرداری تخصیص داده نشد، تصریح کرد: بیش از هزار میلیارد در سطح شهر پروژه و طرح داریم و شهرداری این آمادگی را دارد که در بخش‌های مختلف این طرح‌ها و پروژه‌ها را در صورت تخصیص اعتبار آغاز کند.

جانقربان با اشاره به اینکه بودجه شهرداری قم سه هزار میلیارد بوده و این بودجه غیرقابل مقایسه با سایر استان‌ها به‌ویژه استان تهران است، اضافه کرد: تهران بیش از 200 سال پایتخت بوده و ازنظر زیرساخت‌های دولتی بسیار جلوتر از استان قم است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بیان کرد: تهران سه هزار و 600 هکتار بافت فرسوده دارد، این در حالی است که شهر مقدس قم 13 هزار کتار بافت فرسوده و به‌صورت مصوب نزدیک به 1600 هکتار بافت فرسوده دارد که این میزان بسیار بیشتر از استان تهران است.

وی با بیان اینکه حدود 3 هزار هکتار سکونتگاه در استان قم داریم، ادامه داد: این موضوع به این معنی است که عملاً 50 درصد شهر قم درآمدزا نبوده که شهرداری بتواند برای صدور پروانه مالیات دریافت کند وبیشتر هزینه آور است و شهرداری باید یارانه پرداخت کند.

جانقربان در پایان با بیان اینکه 2 هزار هکتار از مساحت قم را سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهد، تأکید کرد: حدود 2 هزار هکتار از عرصه شهر قم خالی است که باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم همچنین هیچ اعتبار ملی و استانی برای شهرداری دیده نمی‌شود که در برنامه‌ریزی‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار