تفاهم نامه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه اصفهان و اداره کل هواشناسی استان اصفهان امضاء شد که به موجب آن اثرگذاری بیشتر اجتماعی با هم افزایی دو دستگاه قابل اجرا خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸ 20 June 2020

هوشنگ طالبی اظهار کرد: در دنیای امروز توجه به مبحث آلودگی و مسائل زیست محیطی به اولویت های جوامع تبدیل شده است و لازمه دستیابی به موفقیت در این حوزه تبادل علمی دانشگاه و سازمان های مربوطه است.

رئیس دانشگاه اصفهان با تاکید براینکه رسالت دانشگاه تربیت نیروی انسانی در زمینه های علمی است، افزود: اهمیت به موضوعات هواشناسی به دلیل گستردگی حوزه جغرافی در کشور، تنوع تخصص های موجود را می طلبد. از اینرو در دانشگاه اصفهان دانشکده جغرافیا فعال است و موضوعات مربوط به این حوزه به جد پیگیری می شود.

طالبی ادامه داد: اخیرا نیز دانشکده علوم زمین به این حوزه ورود کرده و در موضوعات زمین شناسی، اقلیم، اقیانوس شناسی و هواشناسی فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دانشگاه اصفهان از نظر کادر هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در وضعیت علمی خوبی قرار دارد، تصریح کرد: در این راستا، دانشگاه اصفهان در مباحث آموزشی، پژوهشی و اجرای پروژه های عملیاتی می تواند کمک کند.

به گفته وی کمبود آب، خشکسالی و آلودگی هوا پدیده هایی هستند که نمی توان به سادگی از آنها گذشت و لازمه موفقیت در رفع مشکلات این حوزه ها استفاده از توان علمی دانشگاه در کنار سازمان های اجرایی است.

رئیس دانشگاه اصفهان از آمادگی همه جانبه دانشگاه اصفهان برای پیشبرد همکاری های بیشتر با این اداره کل خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با اجرای تعهدات طرفین زمینه های همکاری گسترده و موفقیت بیشتر محقق شود.

همچنین حمیدرضا خورشیدی - مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در این مراسم، ارتباط صنعت، دانشگاه و جامعه را ضروری دانست و اظهار کرد: به دنبال توسعه این ارتباط سه گانه هستیم و امضای این تفاهم نامه در راستای تحقق این موضوع خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با اجرای این تفاهم نامه نقاط ضعف ادارات شناسایی و از توان علمی دانشگاه برای رفع این معضلات استفاده شود.

خورشیدی، همکاری دانشگاه با صنعت را به سود جامعه دانست و گفت: در صورت نبود این همکاری صنعت متضرر خواهد شد.

در ادامه این جلسه موضوعاتی همچون تشکیل دفتر همکاری های طرفین در دانشگاه و اداره کل هواشناسی، ایجاد ایستگاه هواشناسی در دانشگاه اصفهان، ایجاد شبکه داده بین محیط زیست، شهرداری، هواشناسی و دانشگاه و همچنین استفاده از ظرفیت های مالی استانداری، دسترسی به بانک اطلاعاتی هواشناسی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و امکان مدل سازی از سیاهه ها و داده های موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از سوی مدیرکل هواشناسی استان اصفهان استقبال شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار