مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اتمام عملیاتی اجرایی قطعات ۱ و ۲ آزاد راه کنار گذر شرق اصفهان در تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: با راه اندازی کنارگذر شرقی مسیر استان های جنوبی به تهران ۵۰ کیلومتر کاهش می یابد.
کد خبر: ۸۶۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳ 20 June 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با راه اندازی و استفاده از کنارگذر شرقی، استان‌های جنوبی و همچنین بخش جنوبی استان اصفهان ۵۰ کیلومتر به تهران نزدیک‌تر می شوند.  

علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه استان اصفهان ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ و به عبارتی بیشترین درصد آزادراه و بزرگراه کشور را دارد، اظهار کرد: ورود روزانه حدود ۸۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای تهران، کاشان، نطنز، قم و دلیجان به اصفهان، بار سنگین ترافیک به شمال این کلانشهر تحمیل می‌کند که این معضل با بهره برداری آزاد راه کنار گذر شرق اصفهان مرتفع می‌شود.  

وی در خصوص مسیر آزاد راه کنار گذر شرق اصفهان، گفت: این آزادراه با شش باند رفت و برگشت، از کیلومتر ۳۰ آزادراه اصفهان- نطنز- کاشان شروع و به طول ۹۳ کیلومتر به سمت شرق ادامه می یابد، همچنین جاده اصفهان اردستان را قطع و با عبور به سمت بزرگراه اصفهان- نایین در غرب و سپس منطقه باغ رضوان به سمت جنوب می رود، سپس با عبور از کنار شهر جدید بهارستان و گردنه لاشتر به آزادراه اصفهان- شیراز متصل می شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه این آزادراه از نظر اجرایی به ۳ قطعه مجزا تفکیک شده است، توضیح داد: قطعات ۱ و ۲  که با مشارکت صندوق بازنشستگی در سال ۹۵ و با مبلغ اولیه ۳.۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد، در مجموع به طول ۶۳ کیلومتر، از آزاد راه اصفهان-کاشان منشعب شده و تا جاده نایین-اصفهان ادامه دارد که عملیات اجرایی این دو قطعه رو به اتمام است و در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. 

قاری‌قرآن ادامه داد: قطعه سوم به طول ۳۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۵۰۰ میلیارد ریال است که قرارداد مشارکت آن با سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان در دی ماه سال ۹۸ مبادله شده است.  

وی افزود: این قطعه به دلیل نزدیکی به مناطق شهری، کشاورزی و صنعتی تعداد ابنیه، از بقیه قطعات بیشتر است و در آن، تقاطع بزرگ با راه‌آهن اصفهان، زاینده رود و شهرجدید بهارستان وجود دارد.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در این بخش از ۴.۵ میلیون متر که باید خاکریزی انجام شود ۲.۵ میلیون متر خاکریزی صورت گرفته است، گفت: از نظر ابنیه و روسازی برآورد باقی مانده بسیار زیاد است. انتهای این قطعه از گردنه لاشتر عبور کرده و دو تونل ۴۰۰ متری در انتهای مسیر وجود دارد که از نظر حجم و زمان‌بندی قابل توجه است.  

استان اصفهان دارای ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که به لحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست. بنابراین راه های استان اصفهان به عنوان چهارراه حمل‌ونقل کشور و ارتباط با شمال به جنوب و شرق به غرب از اهمیت و تردد بالایی برخوردارند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار