در یک سال گذشته 534 هزار و 473 فقره پرونده برای رسیدگی وارد دادگاه‌های استان اصفهان شده است.
کد خبر: ۸۶۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ 20 June 2020

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در جمع خبرنگاران، تعداد پرونده‌های محاکم تجدید نظر این استان را ۱۶ هزار فقره بیان کرد و گفت: از پارسال تاکنون هفت شعبه تجدید نظر به مجموع این محاکم در استان اضافه شده همچنین بیش از ۸۲ هزار فقره پرونده وارد محاکم تجدید نظر و تاکنون بیش از ۹۰ هزار و ۲۰۰ فقره مختومه شده است.
محمدرضا حبیبی همچنین ورود پرونده به دادسرا‌های این استان را در سال گذشته ۳۳۰ هزار و ۴۱۹ فقره اعلام کرد و افزود: در این مدت ۳۲۰ هزار فقره از این پرونده‌ها مختومه شده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان، راهبرد جدید دستگاه قضا را کاهش جمعیت کیفری زندانیان دانست و گفت: با شیوع کرونا، بیش از هفت هزار زندانی به مرخصی رفتند و بیش از هزار نفر هم شامل عفو و مرخصی پایان بند شدند.
وی، تعداد زندانیان جرایم مالی پرداخت مهریه را ۳۵ نفر در زندان مرکزی اصفهان برشمرد و افزود: ۱۰۰ زندانی مشمومل پرداخت مهریه هم در دیگر زندان‌های این استان مشغول به کار هستند.
محمدرضا حبیبی، اصفهان را دارای رتبه نخست در جذب کمک‌های خیران به آزادی زندانیان و خانواده‌های آنان دانست وگفت: با کمک خیران نوع دوست سال گذشته ۷۴۴ زندانی با بیش از ۱۱۸ میلیارد بدهی به آغوش خانواده برگشتند.
وی با اشاره با قانون جدید مجلس در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانیان افزود:برمبنای این قانون درجه خیلی از جرائم تقلیل پیدا کرده است؛ و به موجب این قانون دست قضات برای جایگزین‌های مجازات‌های حبس باز است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان؛ تعداد قاضی جدید جذب شده در دادگستری را ۷۰ نفر و تعداد نیروی جدید جذب شده را هم ۴۸۵ نفر بیان کرد و گفت: همچنین ساختمان جدید در دست ساخت دادگستری این استان با بیش از ۴۰ هزار مترمربع زیربنا بزرگترین ساختمان دادگستری در کشور است.
محمدرضا حبیبی افزود: سال گذشته به ۹ پرونده در بخش جرائم خاص مفاسد اقتصادی رسیدگی ویژه شده و همواره گفته می‌شود فعال اقتصادی هرگز جزء مفسدان اقتصادی نیست.
وی گفت: پارسال دو نفر از قضات به طور قطع از خدمت منفصل و پرونده حدود چهار نفر هم در دست بررسی است.
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان هم در این نشست خبری، عمده فعالیت دادستانی را تحقق شعار سال باعنوان جهش تولید بیان کرد و افزود: مقابله با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با فساد و اصلاح شبکه بانکی مهم‌ترین اولویت‌های پیش رو برای محقق شدن شعار جهش تولید است.
علی اصفهانی افزود:۳۰۰ دستگاه خودروی صفر احتکار شدا اولین بار با ورود دادستانی اصفهان توقیف شد که بعد در سراسر کشور هم این مهم تکرارشد.
وی از رسیدگی به پرونده‌های ویژه قاچاق سازماندهی شده سوخت خبر داد و گفت: چهار پرونده فرار مالیاتی با ارزش ۵هزار میلیارد ریال در دست رسیدگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار