رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰ هکتار از زمینهای ملی در پلاک موسوم به شریف آباد -نصرآباد با شماره ۲۸۱۹۴ به نام دولت سند زده شد.
کد خبر: ۸۶۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ 19 June 2020

محمد مهدی شریفی اظهار کرد: مساحت زمینهای ملی شهرستان کاشان ۳۴۰ هزار هکتار است که طی سال‌های قبل با همکاری اداره ثبت اسناد، حدود هشتاد درصد از این مساحت برابر با ۳۳۰ هکتار به نام دولت سند صادر شده است.

وی افزود: به استناد قانون ملی شدن جنگلها و مراتع کشور مصوب سال ۱۳۴۱، اداره منابع طبیعی موظف است با هدف حفظ زمینهای ملی مرتعها و جنگلها، این زمینها را شناسایی کرده و با همکاری ارگان های متولی به نام دولت ثبت سند کرده  و از آن حفاظت کند. 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان تاکید کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، هر سال بخش هایی از این زمینها را احیا و اصلاح کرده و در اختیار مرتعدارانی قرار می دهد که پروانه مرتعداری دارند و در راستای رسیدن به توسعه پایدار، اعتبارات قابل توجهی در زمینه اجرای پروژه‌های آبخیزداری در بخش‌های قمصر، برزک، نیاسر و مرکزی هزینه می‌کند.

شریفی گفت: با هدف احیا و حفظ منابع آب زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش و تخریب سیل و روان آبها، طرح های آبخیزداری از مهم‌ترین رویکردهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق مختلف شهرستان است. 

وی افزود: طرحهای آبخوان کاشان با اعتباری بالغ بر حدود ۱۵ میلیارد ریال، روستای آزران با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و  آبخیزداری بخش قمصر بالغ بر حدود ۲۰  میلیارد ریال از جمله طرحهایی است که سال گذشته در شهرستان کاشان اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار