محسن رضایی می‌گوید: شهید یزدان پناه در اکثر عملیات‌ها حضور داشت. در یکی از عملیات‌ها جراحات سختی بر وی وارد شد که بخشی از روده‌اش را بریدند اما همین که از بیمارستان مرخص شد دوباره عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.
کد خبر: ۸۶۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 19 June 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم، سردار شهید "نورالله یزدانپناه" دوران تحصیلات ابتدائی اش را در زادگاهش گذراند و بعد از آن تصمیم گرفت برای ادامه تحصیل از بویراحمد به کهگیلویه عزیمت کند.
تحصیلات مقطع راهنمایی شهید یزدان پناه همزمان شد با اوج گیری انقلاب اسلامی، با وجود سن کم این شهید بزرگوار ولی منش و تفکری بزرگ داشت، طوری که در این سن و سال اعلامیههای حضرت امام(ره) را که برادرش از دفتر آیت الله گلپایگانی میآورد شجاعانه میان دوستانش توزیع میکرد.
انقلاب که شد شهید نورالله یزدان پناه  17 ساله از جمله موسسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گچساران بود ولی هنوز عرقش خشک نشده، تصمیم گرفت به کردستان برود و خواب راحت را با دیگر همرزمانش از ضد انقلاب بگیرد.
این سرباز فداکار خمینی کبیر در کردستان حضور داشت که شیپور جنگ نابرابر و ناعادلانه جنوب نواخته شد اما اینبار نورالله جوان تصمیم گرفت تا به جنوب برود و در مقابل بعثیها بایستد و بگوید جوانان انقلابی ایران عزیز، جانشان را فدای دین و ناموسشان میکنند.
فرمانده طرح و عملیات تیپ 48 فتح 11 بار در عملیاتهای مختلف مجروح شد اما هر بار که از بیمارستان مرخص میشد خودش را به همرزمان شهیدش میرساند و در خط مقدم جبهه های جنگ حق علیه باطل حضور پیدا میکرد.
روایت محسن رضایی از رشادت های سردار شهید کهگیلویه و بویراحمدی

سردار شهید نورالله یزدان پناه از آغاز جنگ تحمیلی تا 28 فرودین ماه سال 1366 که در عملیات کربلای 10 در منطقه ماووت عراق به آسمانها پرواز کرد تنها روزهایی را که به دلیل مجروح شدن در بیمارستان به سر میبرد، استراحت داشت.
پیکر نورانی این شهید چابک سوار و خستگی ناپذیر بعد از گذشت 3 ماه از تاریخ شهادتش به خاک کشور آورده و در زادگاهش آرام گرفت.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس می گوید: سردار شهید یزدان پناه یکی از فرزندان غیرتمند استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای انقلاب وارد صحنه شد و در اولین روزهای درگیری و شورشهای تجزیه طلبان کردستان و سیستان حضور پیدا کرد و مقتدرانه جنگید.
محسن رضایی افزود: زمانی که شهید یزدانپناه در جبهههای کردستان با تجزیه طلبان سرستیز داشت و میجنگید 17 یا 18 سال سن بیشتر نداشت.
وی تصریح کرد: با شروع جنگ 8 ساله دفاع مقدس سردار شهید یزدان پناه جز اولین رزمندگانی بود که خودش را به جبهههای جنوب رساند.
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: شهید یزدانپناه در اکثر عملیاتها حضور داشت و در یکی از این عملیاتها جراحات سختی بر وی وارد شد که 10 تا 15 نقطه بدنش مورد عمل جراحی قرار گرفت و بخشی از رودهاش را بریدند و همین که از بیمارستان مرخص شد دوباره عازم جبهههای نبرد حق علیه باطل شد.
رئیس کنگره سرداران شهید کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه شهید یزدان پناه نسبت به رعایت حقوق همسایهها حساس بود، میگوید: لباسهای سبز پاسداری را شبانه خودش میشست و صبح زود جمع میکرد تا مبادا کسی که فرزندش شهید شده این لباسهای سبز را ببیند و غم از دست دادن عزیزش برایش تازه شود.
فتحعلی بزرگ مهر نژاد افزود: شهید یزدان پناه نسبت به خانواده شهدا ارادت خاصی داشت و آنان را از ته قلب دوست داشت.
فرزند شهید یزدان پناه با اشاره به پیام تسلیت امام خامنهای به مناسبت شهادت سردار شهید یزدان پناه "خاطره فداکاریهای سردار رشید شهید برادر نورالله یزدانپناه در ذهن یارانش جاودانه است، انشالله تعالی علو درجات اخروی آن عزیز و ثوابی از رحمت حق بر روان پاکش نیز جاودانه خواهد بود"، میگوید: افتخار می کنم اگر امام علی(ع) به مالک اشتر میبالید امروز امام خامنهای به پدر من و همرزمانش افتخار میکند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
ای کاش از مقام و نام شهدا گرانقدر سواستفاده نشود ای کاش همه مردم و مسولان از شهدا پاکی و خوبی رایاد می گرفتند و حلال بودن را یاد می گرفتند.ای کاش مسولان و متولیان و دست اندرکاران و وزارتخانه ها و ادارات و نهادها اتحادیه‌ها و اصناف و املاکی ها و بنگاه های مسکن از شهدا پاکی و خوبی و حلال بودن را یاد می گرفتند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
فرزندش در حد این بزرگوار نیست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
ای کاش فرزندش یک صدم از خصوصیات این شهید بزرگوار رو داشت.ولی متاسفانه نداره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار