معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین آمار بستری شدگان بیمارستانی در استان گفت: طبق آخرین آمار 567 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند و از سوی دیگر، تعداد مبتلایان در حال افزایش است که استان را وارد مرحله جدیدی از این بیماری خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ 18 June 2020

به گزارش تابناک تبریز،  علیار راستگو امروز  در جلسه شورای اطلاع رسانی استان، با اشاره به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در برخی از شهرهای آذربایجان شرقی، اظهار داشت: از مردم می خواهیم به هشدارهای ستاد مبارزه با کرونا توجه ویژه ای داشته و با سه عمل ساده اما اساسی رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی های مکرر دست‌ها، زدن ماسک در مکان های پرتجمع و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گام مهمی برای ایمنی از این بیماری بردارند.


وی ادامه داد: روز شنبه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد که احتمال اعمال محدودیت های جدید البته با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا وجود دارد.

راستگو افزود: اگر مردم نسبت به توصیه های ستاد مبارزه با کرونا و انجام توصیه های بهداشتی عنایت کافی را نداشته باشند، مسئولان استانی وادار به انجام تصمیمات لازم برای اعمال محدودیت ها خواهند شد.

وی با بیان اینکه بازگشت محدودیت‌ها در هر حال منوط به تصمیم ستاد ملی و استانی مقابله با کروناست، افزود: تصمیمات فرمانداران در این زمینه باید به تصویب ستاد استانی برسد.

راستگو خاطرنشان کرد: ایجاد محدودیت در فعالیت ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز و سایر محدودیت‌ها، به عنوان پیشنهاد به ستاد استانی ارائه شده و در جلسه روز شنبه بررسی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از افزایش نظارت بر واحدهای صنفی از روز شنبه خبر داد و گفت: از روز شنبه شاهد تشدید نظارت بهداشتی بر واحدهای صنفی و دیگر مکان های عمومی استان خواهیم بود.

وی، تشکیل هرگونه اجتماع همچون مراسم عروسی و عزا را زمینه ای برای شیوع بیشتر بیماری کرونا دانست و گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مساجد تنها مربوط به برگزاری نماز بوده و مصوبه ای برای برگزاری مراسم های عزاداری در مساجد صادر نشده است.

راستگو ادامه داد: از رسانه های استان می خواهیم، جدی بودن بیماری کرونا را به مردم یادآوری کرده و حساسیت لازم را بین آنان ایجاد کنند چرا که بیماری کرونا، هنوز از بین نرفته است.

وی با اشاره به آخرین آمار بستری شدگان بیمارستانی در استان گفت: طبق آخرین آمار 567 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند و از سوی دیگر، تعداد مبتلایان در حال افزایش است که آذربایجان شرقی را وارد مرحله جدیدی از این بیماری خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :