سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سالانه یک میلیون تن گندله از فولاد مبارکه به کارخانه ذوب آهن اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۸۶۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸ 18 June 2020

حسین مدرس خیابانی در ادامه سفر یک روزه اش به استان اصفهان در حاشیه بازدید از ذوب آهن اصفهان از مراحل تکمیل تعمیرات اساسی کوره بلند شماره یک، پی سی آی و خط تولید ریل ملی این کارخانه گفت: برای تامین سنگ آهن مورد نیاز کارخانه ذوب آهن علاوه بر ادامه ارسال سهمیه یک میلیون۷۵۰ هزار تنی سنگ آهن دولتی، سالانه یک میلیون تن گندله هم فولاد مبارکه به کارخانه ذوب آهن اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت ۳ میلیون۶۰۰ هزار تنی کارخانه ذوب آهن افزود: با تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن مورد نیاز کارخانه دستیابی به این ظرفیت محقق خواهد شد.
سرپرست وزارت صمت در این بازدید در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: امسال یکسری از شاخص‌های کلان تولید همچون افزایش قیمت ارز، نرخ تورم و هزینه دستمزد تغییر پیدا کرده که برای کنترل قیمت‌ها دو راه بیشتر نداریم یا تولید را متوقف کنیم که جزو سیاست‌های دولت نیست و در سال جهش تولید با حمایت از واحد‌های تولیدی و استفاده از ظرفیت‌ها تولید را حمایت کنیم و سیاست دولت در قبال تولید سیاست انقباضی نخواهد بود.
حسین مدرس خیابانی با بیان اینکه عده‌ای در شاخص‌های کلان با گرانی فروشی در حق مصرف کننده اجحاف میکنند افزود: اثر شاخص‌های کلان و طبیعی در افزایش قیمت‌ها را می‌پذیریم، اما با هر گونه افزایش قیمت خودسرانه که هیچ مبنای منطقی و عقلانی و قانونی ندارد برخورد می‌کنیم.
در پایان این بازدید سرپرست وزارت صمت در نشستی با مدیران کارخانه ذوب آهن، مسئولان ایمیدرو و سازمان گسترش و نوسازی موانع جهش تولید در کارخانه ذوب اهن را بررسی کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار